fredag 7 januari 2011

Fantastisk,fina och underbara fredag!

Idag var min första dag på jobbet.
Som jag egentligen skulle börja på den 17:e januari, men idag var lite tjuvstart eftersom de hade planeringsdag och den skulle jag helst vara med på.
Men det blev inte riktigt som tänkt.

Jag blev inkallad till en av rektorerna direkt efter lunch.
Mitt hjärta bultade och jag vågade inte tro det jag tänkte.
Men det blev så fantastiskt att ni inte kan ana! Som jag inte kunde ana!

Jag blev erbjuden att arbeta som klasslärare inom särskolan, i en 1-6.
Jag är så fantastiskt glad och hjärtat jublar!

Fantastiskt, fina och underbara fredag!
Det är så underbart att jag glömmer bort uppsatsen som ligger som en huvudvärk över mig och det är så fantastiskt att jag inte kan sluta känna mig såååå lycklig!

Jag är så glad att ord inte kan beskriva det ens.

Så med denna känsla tänker jag una mig till att ha en vanlig helg då jag inte gör någonting vettigt, utan bara är fånig med ett underbart leende ända in i hjärtat
- Det är ju DET HÄR jag alltid velat och drömt om!!!

På måndag är det dock dags att ta tag i skolarbetet igen,
uppsatser, uppsatser, uppsatser...
Sen följer en mardrömsvecka med min uppsats och magont.

MEN nu, nu ska jag fortsätta vara glad!
Fantastisk, fina och underbara fredag!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig att få något ännu bättre :) Du fixar uppsatsen! Kämpa lite till så är du snart klart :)

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis grattis!!! Vad roligt att du ska få jobba med det du helst av allt vill. Man ska inte oroa sig i onödan, som en vis människa sa till mig en gång (jag oroar mig alltid för allt och väldigt mycket) Betala inte ränta på lån du inte tagit. Njut nu och glöm allt annat och fira lite i helgen :)

    SvaraRadera
  3. Grattis va roligt att du fick jobba där du "egentligen" vill jobba :)
    Allt löser sig till slut, det är mitt motto. Så kommer det även bli med din uppsats, det lovar jag! Kram JOhanna

    SvaraRadera