onsdag 19 januari 2011

Roliga listan

Trodde ni att jag var klar för ikväll med bloggandet?
NEJ! =O)
och jag som är svag för listor, måste ju göra den!!!

Humör just nu? RIKTIGT trött!!!
Kläder just nu? Leggings i mörkblått, och STORA t-shirten med delfiner på
Musik just nu? Introt till tio nyheterna?
Sommarplaner? Vi har pratat om Kroatien och sen funderar jag på att försöka komma iväg med en av mina närmaste vänner och fira att jag tagit min lärarexamen (om det nu blir klart någon gång...)
Hur många kuddar sover du med? 1, kanske 2?
Spelar du nåt instrument? Har spelat blockflöjt, piano och gitarr men inget nu...Tyvärr =O(
Morgon eller nattmänniska? Vet inte, men om jag är ledig så är jag VÄLDIGT pigg på morgonen
Snarkar du? Ibland...Nydligen vaknade jag av att jag drog jordens största..
Stjärntecken? Vattuman och jag tänker inte ändra mig för att det sägs ha ändrats sig pga banor och stjärnor...
Skostorlek? 39
Längd? 171
Äckligaste insekten/djuret? orm! och sniglar...Speciellt mördarsniglar eller blodiglar eller vad de nu kallas! och ärligt, stora spindlar är ingen favorit heller *blä*
Vad vill du jobba som? Mitt jobb! Specialpedagog står det på anställningen. Men för att förtydliga, att arbeta som lärare i särskolan =O)
Vad längtar du mest efter just nu? Helgen, jag är helt slut...
Brukar du svära mycket? Vill säga nej ;O)
Land du vill besöka? Kroatien, Frankrike, Thailand, USA... Jag vill besöka många =O)
Vad har du gjort idag? Jobbat, lagat mat, bakat och tittat lite på tv
Vad ska du göra i morgon? Jobba och försöka att inviga mitt nya medlemskort till gymmet -om jag orkar och hinner...beror på när jag slutar, för imorgon är det ju viktig match mot Polen!!!
När tog du studenten? 2003? var det så?
Vilket riktnummersområde befinner du dig i? 08
Vilken film kan du alla replikerna till? Mja, alla är nog ingen, men Jim Carreys skojiga filmer brukar jag veta vad som är roligt och skratta i förväg för att det ALDRIG blir tråkigt!!!
Hur gammal blir du din nästa födelsedag? 20! okej, 23..nje jag blir nog aldrig mer än 25. OKEJ, OKEJ! jag blir 27
Vilket är ditt närmsta köpcentrum? Eftersom jag ändå försöker vara lite anonym i min blogg, trots bilder så avstår jag att svara på denna
Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Vad räknas som kyss? men nej, det gör jag inte.
Är du polare med grannarna? Polare och polare, men de ställde väldigt mycket upp då jag låste in mina nycklar i tvättstugan och så hälsar vi =O)
Hur bra är din syn? Det kan nog diskuteras, fast den är bättre än hörseln
Vad är det första du gör när du vaknar? Kan inte förstå att det redan är morgon? Snozzar och tar tio till..
Är det nåt du absolut inte äter? HAHA! jag kan inte längre skriva FISK! för idag åt jag fisk!!! Det ni! jag tror jag åt fem stycken småbitar och tvingade mig själv att tänka "nej, det är bara för att du inte är van som du tycker det är äckligt" men när jag började må illa, då slutade jag! Så ni ska se, att jag kommer lära mig det =O)
MEN blodpudding =NEVER!!!
Brukar du sola? På sommaren eller utomlands
Tränar du? Jag fick medlemskort idag, så det återstår att se ;O)

Kul lista!
Om du inte orkar läsa hela, så vill jag ändå uppmana dig att läsa punkten "är det nåt du absolut inte äter" där jag skriver lite om ett nyårslöfte och för just det svaret ger jag mig själv en extra klapp på axeln!=O)

Nu uppmanar jag DIG att göra roliga listan =O)

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Så du har lyckats äta lite fisk nu :)
    Själv har jag läst mig äta oliver, spenat och senast gröt. Men jag måste göra speciella saker med spenat och även gröten måste kokas på sitt lilla speciella sätt för att det ska gå att äta den. Jag har ätit lite i taget och sedan vänjer man sig tycker jag:)
    Men det finns fortfarande saker kvar att lära. Om jag får lust :)

    SvaraRadera
  2. Kul lista! :) Går runt många sånna nu...

    Äter du inte fisk som är så gott!!! Jag älskar fisk och hade kunnat äta det varje dag om det var så, är inte så förtjust i stora köttbitar men kyckling älskar jag me!

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Det var sjukt länge sedan jag läste din blogg. Ska defenitivt börja göra det oftare. Eftersom du inte har facebook!!! Hur går det med träningen? Inte för att vara elak - med gymmet är nog ett av de sista platserna jag kunde tänka mig dig på. Du är så duktig! Har faktiskt funderat på att börja träna jag också... det behövs. Du får nog bli min coach igen. Älskar dig vännen, du är bäst!
    MASSA KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Haha, nu har jag fått skratta lite igen, tack!

    Jo hon kämpar på med en massa saker. Trodde hon skulle ta vissa saker var för sig men det verkar komma i sjok. Hur kul som helst nu när hon börjat "prata" det blir en "hel" liten människa då :-)

    och ingen fara, jag tål att skämtas med, tycker dock det är ganska skönt att gå ner i vikt men vis av förra grav så vet jag att det kommer igen på slutet när all vätska binds.. :-(

    Hur känns det på jobbet?

    SvaraRadera
  5. Rolig lista! Jag gillar heller inte ormar och blodpudding, hihi. Jag blir aldrig äldre än 27, haha den ålders gränsen kanske ändras ju äldre man blir.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du också gjorde roliga listan ;)
    som du sa så känns det som man lär känna varandra mer när man läser sånna här listor :)
    Du,jag kommer aldrig att bli en dag mer än 25 i sinnet ;),tyvärr är det annat med det yttre
    :( njut av att du är 27!!

    SvaraRadera