onsdag 19 januari 2011

Lång dag

Ja, bloggandet blir inte lika uppdaterat som det var förr då man kunde styra sin tid lite annorlunda =O)

Idag har det varit en riktigt, riktigt lång dag.
Jag hade tänkt gå lite tidigare, för vi skulle få besök av sambons farbror på middag ikväll och så har jag fika att ta med till ett möte i skolan imorgon, men jag hade visst ett möte idag som jag inte visste om så jag kom hem klockan kvart i fem!
Och då slängde jag ihop en snoddaskaka,
diskade undan, sambon kom hem och vi plockade undan lite, han skalade lite potatis och så kom hans farbror.
Jag tog över potatisandet och gjorde hemmagjorda köttbullar, när potatisen kokat klart blev det även hemmagjord mos.
God mat och gott sällskap gör kvällen fin =O)



Och för den som är sugen på lite såna här goda köttbullar, här kommer receptet!

"Mammas köttbullar"
4port

400gr nötfärs 10%
½dl ströbröd
½dl vatten
salt, svartpeppar, grillkrydda och basilika
5st soltorkade tomater, blötlagda
Ett paket fetaost, 10%
Margarin till stekning

1. Blanda ströbröd, vatten och kryddor. Låt svälla i ca 5min och rör sen ner färsen.
2. Arbeta ihop till en smidig smit, skär tomaterna i bitar och rör ner fetaost som du smular eller skär i bitar.
3. forma till köttbullar och stek.

Viktväktare!
Detta är återigen ett viktväktarrecept enligt gammalt system och är värt ca 5p/portion
=O)

Avslutningsvis!
Jag kan inte säga/skriva det tillräckligt ofta,
TACK för alla kommentarer -det är ni som gör att det är roligt att blogga!!! =O)

3 kommentarer:

  1. Okej, vad spännande med en specialpedagog tjänst! Grattis!

    Jo jag har två ämnen biologi/naturkunskap.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Åh det där receptet måste jag spara, en liten annorlunda variant på köttbullar. Teo älskar köttbullar och han kommer nog älska dom här mer då han hade kunnat leva på bara feta..! :) Ska test lagas snarast!! Mums!

    SvaraRadera
  3. Låter som det blev ett gått slut på en lång dag. Får ta och testa de där köttbullarna tror jag :)

    SvaraRadera