torsdag 13 januari 2011

Min personlighet och framtida karriär? =O)

Härligt att logga in här!
Fina, underbara peppande kommentarer!!!
TACK alla härliga ni!

Linda: Du kan även riva apelsinskal och ha med vanlig mörkchoklad till bullarna.

Skolan
Ja, det var opponering idag.
Försvara sitt eget, opponera på någon annans och sen ett kort möte med examinatorn.
Det var mycket gult i mina papper- gult användes likställt med rött.
Så det är en aning att fixa och göra nu.
Alltså vet jag fortfarande inte hur det har gått för mig.
MEN det känns mycket lättare, och mycket bättre nu. Det känns som att det är över?
Riktigt nära iallafall...
Ni får göra som mig helt enkelt, får vänta på att veta ;O)
FAST på måndag.
Då börjar den fina, nya verkligheten och DÅ är det min första arbetsdag.
Det är så pirrigt och fantastiskt!

Idag
Jag har inte så mycket att skriva om dagen, det har ju mest varit skola och det har jag ju avklarat redan...
Men jag hittade ett personlighetstest hos Linda (http://dotlc.blogg.se/2011/january/vem-ar-linda.html) idag som jag tyckte verkade roligt och genomförde.

Här är mitt resultat
Din personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.


Tänk att lärare är en karriär som passar mig ;O)

Nu närmast väntar handboll *ÄNTLIGEN!!!* och att bara pusta ut, uppsatsen får vänta tills imorgon nu.
Heja, heja, heja Sverige!

5 kommentarer:

  1. Ja apelsinskal kan ju alltid vara nått i så fall! :)

    Haha ja skulle du inte trivas som lärare så kanske präst kan vara nåt för dig! ;) hihi!

    Åh är det dags att börja jobba?! Är du klar med utbildningen eller är det praktik?!
    Förstår att det måste kännas skönt för dig nu när denna dagen är över!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla ord på min blogg :)
    Jag var riktigt nyfiken på hur det gått för dig i skolan igår. Man får ju alltid saker att rätta till men hade det varit kört så hade du nog säkert fått veta det. Skönt att din ångest har lättat nu när opponeringsbiten är klar iaf. Jag tror du klarar det sista nu, med det fina mål du har efter helgen :)
    /Annan

    SvaraRadera
  3. Skönt att det känns bra efter en dag som du inte sett fram emot, tror att det kommer kännas ännu bättre när uppsatsen är färdig :)
    Kul test du gjort måste jag testa och se fall mitt yrke passar mig :)

    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Imorgon är den stora dagen - du börjar arbeta. Är det lite pirr i magen idag?? Det kommer att gå så bra. Vet att även pappersarbetet kommre att fixa sig. Eftersom du verkligen vill bli lärare så vet jag att du kommer att fixa slutarbetet.

    Lycka till imorgon. Hade jag kunnat skulle jag ge dig ett äpple :)

    SvaraRadera
  5. Grattis och lycka till med nya jobbet!!
    Måste vara jättekul att börja jobba efter så mkt pluggande ;)

    SvaraRadera