söndag 9 januari 2011

Extra fin

Ja, extra fin blev denna söndag när min syster T överraskade med att ringa och tala om att hon tänkte komma hit =O)
Det händer inte alltför ofta och jag blev väldigt överrumplad!
Vi som hade tänkt äta rester idag till middag, och lite ekar det tomt i köket.
Så idag slog vi allt på stort och gick ner på en restaurang i lilla centrumet där vi bor.

Litet minus är dock att de tog 15kr av sambon för vattnet han drack till maten.
Vi åt exakt samma, men han tog inget av mig?
Och det är lite märkligt med priserna där nere....

Men jag tycker ändå söndagen blev extra fin av det oväntade middagsbesöket =O)

Imorgon startar en ny vecka som kommer bli mycket innehållsrik och rätt full av ångest...
Det är veckan då jag ska försvara mitt arbete och opponera på en annans...
Jag har fortfarande INTE hunnit läsa hennes hela uppsats, och inte heller förberett mig att lägga fram det på så sätt som det erfodras...
Men jag har iallafall fyra dagar på mig att förbereda det hela...
Uha, jag blir så nervös!
MEN det är bara greppa hornen på tjuren och ta tag i det.
Imorgon ;O)

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med syskon besök, sånt är alltid välkommet i mitt hem :) Hoppas du får en fin vecka :)

    SvaraRadera
  2. Men, betyder det då att du har fått godkänt att gå upp med uppsatsen?! Hoppas det.
    Du har iallafall en härlig målbild att se fram emot i allt detta jobbiga, för du får ju börja på ett superbra jobb allteftersom det här hindret är avklarat.
    Lycka till med det sista!
    /annan

    SvaraRadera