fredag 21 januari 2011

Jag är underbart trött!

Jobb
Jag kom från jobbet 15.15 idag (sa 15.00 så höll det ganska bra idag!*hihi*) och ska egentligen sätta mig och göra mitt arbetsschema men jag är helt slut.
Det skulle egentligen vara afterwork idag, men eftersom jag är helt slut så sa jag att jag avviker -fast jag varit så taggad hela veckan inför det.
Men jag är trött.

Sambon ska iväg och träna idag tyckte jag han sa igår och jag önskar att jag får energi och följer med sen, men jag tror inte det.

Fast jag är underbart trött, det måste jag förtydliga!
Jag är underbart trött.

Jag är underbart trött, för att jag har fått ett fantastiskt fint jobb.
Jag är underbart trött för att jag ÄNTLIGEN får jobba och slipper studier.
Jag är underbart trött av lycka! Och vet ni,
Jag har inget emot att vara underbart trött =O)

SÅ vill jag bjuda er på ett jättefint citat som jag såg i min skola idag
"Vi alla behövs för att bilda en helhet"

Vikten och motionen
Ja, jag måste sluta fuskväga mig.
Men det är svårt... Jag sköter mig så bra och då vill jag gärna titta hur jag ligger till innan helgen.
Idag vart jag inte glad, för idag hade jag gått upp!
Och jag som till och med sparat points till godis ikväll, hur är det möjligt?
Vad är det som inte stämmer?
Jag skulle gissa på två saker:
1. Jag bestämmer inte och lagar inte min lunch själv längre, vilket i sin tur kanske innebär att jag räknat "för lågt" på den.
2. Jag VET att det inte räcker med bara kosten för att nå min målvikt, det räckte i början då jag hade mycket att gå ner... Nu har jag fortfarande en bit, men då vill kroppen att jag börjar motionera också!!! Och då räcker det inte med ursäkten att "ja,men jag fick inte gymkortet föräns nyss". Det måste bli träna av innan veckan är slut *bannar mig själv*
Och dessutom, vikten idag gills ju inte!
Ni som kämpar med vikten, brukar ni väga er strikt och en gång eller har ni som mig svårt att låta bli att tjuvkika? hur motar man lusten och att man tjuvkikar?

Fisken
Jag kanske inte har talat om att jag verkligen INTE äter fisk.
Jag har JÄTTESVÅRT att äta fisk.
Jag tror det beror på så simpelt som att vi nästan aldrig åt fisk då jag var liten, och sen har jag valt bort det för att jag inte gillar det.
Detta gäller ALL fisk.
Åt fiskpinnar när jag var liten, men tillsist gick inte ens det ner...
NU, 2o11, så har jag bestämt mig att det ska bli året då jag lär mig att äta fisk.
Det är bra fetter i fisk och det kan vara rätt billigt också =O)
Dessutom vill jag vara en bra förebild.
Och jag är övertygad om att det handlar om att jag måste lära mig.
I veckan som var åt jag fisk till lunch i skolan (detta har jag skrivit om tidigare)
och nästa vecka antar jag att det faller sig naturligt att äta det till lunch i skolan igen =O)
Men självklart ska jag tillaga fisk hemma också, men skynda långsamt helt enkelt! =O)

Läskiga läsken
Jag kan stolt säga att trots att jag var RIKTIGT, RIKTIGT sugen på läsk här i veckan så stod jag emot.
Jag tog ingen, fast det fanns hemma.
Dock laddade jag igår och lade in läsk i kylen så ikväll blir det ÄNTLIGEN läsk =O)
Förra helgen drack jag läsk fredag-söndag, men jag tänkte inte på att hålla koll på hur mycket.
Det har jag tänkt göra nu, för jag tänker att det är ju ingen vits med att ha uppehåll i veckorna och sen dricka in det över helgen i någon slags osund "ta igen det" överkonsumentation.
Men läsken är svår.
Speciellt eftersom den varit så varje-dag tidigare...
Och jag tror jag lite ersatt mitt cigarettberoende med läsk.
Fast det går bättre än förra gången då jag försökte sluta med läsken.
För jag tänker inte alls lika mycket på det!
Iochförsig kan det ju bero på att jag börjat jobba och har dagarna späckade =O)

Handboll
Såg ni matchen igår, såg ni matchen?
Jag skrek och jublade i soffan!
NU ni, nu kommer det fina Svenska handbollslaget!
Jag hoppas innerligt att de är lika sugna på fler matcher som jag!
Lördag är det time igen, HEJA HEJA HEJA fina Sverige! =O)

Sammanfattning
Jag är glad för att det är helg, jag har ett par bollar i luften, jag är GLAD att ni ger mig så mycket feedback och kommentarer, jag är även otroligt glad att hitta en kommentar från min fina Neah som jag saknar SÅ mycket!

Jag ser fram emot att få en sovmorgon och äta lite gotti och dricka läsk.
Jag ser fram emot att få heja på Sverige i nästa handbollsmatch.
Och hörni, Jag är underbart trött =O)

Hur har DU det denna fredag eftermiddag och kväll?

4 kommentarer:

  1. Förr vägde jag mig dagligen, nu har jag invägning på onsdagar så jag brukar kolla på tisdagen och onsd morgon (som nästan alltid ligger på samma vikt) o ibland även måndagen. Det är SÅÅÅ DUMT att väga sig mer än 1 gång i veckan, iaf för mig, för det kan verkligen göra eller förstöra min dag =/ och så korkat att pajja en dag bara för nyfikenheten... men att gå från 7 dar till 2-3 dar i veckan får räknas som bra för att vara mig =)

    SvaraRadera
  2. Fisk Li,mm vad gott ;) själv älskar jag det,väljer det nästan alltid när jag går på Restaurang och äter (alltså lite bättre Restauranger) för där får man fina fisken så där perfekt..riktigt perfekt!!
    Så det är ett tips,boka ngt trevligt Restaurang besök på tex. någon av Melker Anderssons krogar,jag kan nästan gå i god för att du inte blir besviken ;) utmana dig själv!

    Du,det där att du gått upp just idag kan bara vara ngt tillfälligt ex. vätska eller mens eller ngt annat och fuska nu inte,du ska absolut inte väga dig mer än en gång i veckan,så fy fy fyyy ;) !!

    Tack för att du är så ärlig!!
    Gillar ärliga svar när jag frågar om något i min blogg,det är inte alla som vågar vara ärliga..
    Ha en toppen helg!
    Njut av läsken i helgen och så är du benhård i veckorna!

    SvaraRadera
  3. Det måste kännas så skönt för dig att jobba :) Och med det du har utbildat dig till! Underbar lycka!

    Kom igen bara att dra sig till gymmet även om man är trött, blir pigg efter du har tränat och kommer kännas mycket bättre efteråt! :)

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig trötthet, en trötthet man är nöjd med.
    Vad det gäller att väga sig så håller jag även på nu som höggravid på att väga mig hela tiden. Varför vet jag inte, jag kan ju ändå inte göra något åt det direkt förens bebisen har kommit :P
    Hoppas att du kan börja äta fisk, det är ju så otroligt gott, enligt mig i alla fall ;)

    SvaraRadera