onsdag 12 januari 2011

Mjölk med kort datum?

Mjölken går ut i datum till helgen och vi ska åka hem till Sherwood och fira min farsgubbe.
Så vad kan man göra med mjölken då?
Jo, man kan baka!
Men tänk vad lite det är inom bakning som kräver att man använder mjölk!
Det ska iallafall bli Apelsinchokladbullar, vilket egentligen är en sommarklassiker
-jag brukar baka de och ta med mig när vi åker på semester till min sambos familjs lantställe.
Ska fota och lägga upp receptet senare, de är sjukt goda!

Så dagens prövning idag blir alltså att stå emot att äta nybakade bullar,
och inte heller att tjuväta av chokladen under bakningen.

Det är inte så lätt alla gånger.
Men man måste väl rannsaka och väga vad som väger tyngst.
Just nu, väger det tyngst att få äta godis och gott på fredag,
och då måste points sparas =O)
Jag behöver bara påminna mig om och om igen, vad jag verkligen vill...
Speciellt när det luktar gott i köket...

Märker ni att jag undviker att skriva om morgondagen?
Jag är så stressad över den så jag väljer att ignorera den.

Nu ska jag kolla hur vi ligger till i jäsprocessen =O)

Vad gör DU när din mjölk går ut i datum snart och du har mycket kvar?

3 kommentarer:

  1. pannkakor? =) Men där är ju mkt points i. Men tjo vad gott det är!

    SvaraRadera
  2. Åh det lät gott!! Väntar på receptet... :)
    Jag måste köpa mig en kavel innan jag sätter igång och bakar bullar igen. Kom på det efter jag hade gjort degen sist gång så fick bli att kavla ut med en vinflaska men inte så lätt då den bara har ett handtag :S

    SvaraRadera
  3. My god! Va du är duktig och har självdisciplin. Jag hade inte kunnat hålla mig :P Jag bakar bullar eller bröd med mjölk med kort datum.

    SvaraRadera