torsdag 27 januari 2011

Nu är det många smileys =O)

Motion
Ja, igår hade jag ju inte en av de bästa dagarna som ni kanske minns.
Men sambon var benhård (för jag hade studsande basunerat att "jag minsan ville träna tillsammans på onsdag" i tisdags) så han drog med mig till gymmet.
DÅ var jag lite tjurig och väääldigt trött.
Idag är jag glad att jag tränade igår =O)
Och idag har jag inte fått en massa träningsvärk, som förra veckan - Jisses vad det tog hårt då! Men frågan är om jag tog i för lite denna gång?
Kan fortfarande konstatera att jag är alldeles för klen i armarna.
Igår var det väldigt mycket folk i gymmet, vilket påminde mig om VARFÖR jag INTE gillar gym.
Det känns nämligen väldigt pinsamt att knappt orka lyfta en curlstång med 2,5kg på när folk pressar MASSA mer.
Sambon tex, han lyfter ju över 10ggr så mycket!!!
Sen är jag inte jätteförtjust att använda maskiner som låter skumt och som jag är osäker på, vilket är alla, och dessutom så vill jag inte stånka mig in i situpsbänken när det är folk precis bredvid...
Eller slänga mig ner på mattan och göra situps när det är någon som utför jättefina och riktiga situps bredvid- själv så gör jag mitt bästa men har ju en mage som är lite i vägen *skrattar*
Men jag antar att man måste börja någonstans? =O)

Födelsedag
Min kära fader ringde mig precis och frågade om jag bestämt något jag vill ha i födelsedagspresent...
Det är väldigt svårt och jag har inte ens tänkt att jag fyller år "snart" (10:e februari)
nu ska jag fundera över vad jag vill ha, några förslag på vad man kan önska sig?

Imorgon
Ja, kan ni förstå att det redan är fredag imorgon, veckorna går tokfort!
Men det är väl så, tiden går fort när man har roligt! (och jag har ju världens bästa jobb så då går det undan! =O).)
Och appropå roligt!
Jag har på lördag blivit hembjuden till min fina AskuruM för fest på lördag!
Tänk att äta gott, dricka vin, skratta med fina vänner och gå ut och dansa bort en hel natt!
Det är man sannerligen inte bortskämd med =O)
imorgon antar jag, att då jag jobbat klart, är det bara att mysa in och vila så jag orkar slå klackarna i taket på lördag =O)
Jag har haft en underbar första vecka som klasslärare i särskolan,
och det verkar som en underbar helg väntar på mig.
KAN det bli BÄTTRE?

Med många smileys i detta blogginlägg, som verkligen känns riktigt tvärtemot sist då jag skrev, avslutar jag nu!

Hoppas DU haft en TOPPEN torsdag och får en SUPERFANTASTISK HELG!

4 kommentarer:

  1. Kul att läsa din blogg.
    kram från din fd, klasskamrat på södertörn Stina

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en massa roligheter!!! Hoppas du får en kanon helg. Kram fr värmen

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag är likadan med gym, gillar dom inte!
    Ja visst känns det så skönt efter man har tränat, så stolt över sig själv att man gjorde det fast man inte var riktigt på humör för det...!! Men jag vet att börjar jag skippa träningen, även fast det bara är en gång så kommer jag göra det oftare och så kommer det rinna ut i sanden, så denna gången är det inga undantag som gäller, jag är stenhård mot mig själv! ;)

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du var som gick iväg och gymmade även om du inte var sugen.
    Hoppas du får en fin helg :)

    SvaraRadera