måndag 17 januari 2011

Trött, men ack så lycklig!!!

Jobb
Det är väldigt, väldigt, väldigt mycket samtal och information!
Och massa möten, mycket att tänka på och mycket att göra!

Idag har jag arbetat 8timmar och 40 minuter.
Jag är helt slut, trött men ack så lycklig!

Det är mycket, mycket att ta in och jag går runt som om jag hade svalt en galge,
ett stort BRETT leende.
Nu ni, nu har mitt fantastiska arbetsliv börjat!
Det här, det här kommer bli så toppen! =O)
Första dagen avklarad och jag är trött, men ack så lycklig!

Skola
Mailade in uppsatsen till examinatorn igår -igen.
Fick en bekräftelse och nu ska examinatorn läsa den -igen.
Himla process det här och jag bara önskar det var klart och över...


Vikt
Ja, efter helgens kalas hos pappsen som fyllde år och firades både fredag och lördag, så hade jag inte höga förhoppningar när jag ställde mig på vågen imorse.
Men att byta tillbaka och tuffa på med viktväktarna gav ändå utdelning!
Vågen hade hoppat ner till 73,9 så det vart en minskning med -0.9 och jag börjar närma mig den där "stadiga" siffran (73) som jag har så svårt att komma förbi...

Mina mål för denna vecka när det gäller vikten är
* träna minst ett pass på gym (så jag hoppas verkligen mitt medlemskort kommer snart!)
* Hålla mig till helgen med läsken...Idag var riktigt tufft, för nu har jag läsk hemma...
* Att denna helg hålla mig stenhårt till pointsen jag har, så nu måste jag verkligen hushålla så det räcker till godis på fredag ;O)

Handboll
Ja, nu börjar matchen mot Korea alldeles strax och jag hoppas att denna match blir LIKA fantastisk som de två förra veckan,
SÅ underbart bra handboll att njuta av!!!

Hoppas DIN måndag börjar lika på topp som min!

5 kommentarer:

  1. Förstår dig helt både vad det gäller jobbet och skolan. Visst är det skönt att äntligen få göra det vi kämpat mot. Grattis till minuset på vågen :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härligt jobba och speciellt när man får göra det man brinner för!
    Wow,bra jobbat där med vikten 0,9 är ju bara så bra =)önskar att jag kunde säga det samma..men nu kanske det även börjar trilla av mig,då jag nu kommit igång igen med träningen,åkte med stor glädje rakavägen till gymmet från jobbet imorse.Sakta men säkert sägs det väl ;)
    Nu kör vi Li!!

    SvaraRadera
  3. Gott att äntligen jobba va?! :)
    Inga mera läxor för dig...!

    Är det viktväktarna du följer?!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Förstår det som om du precis blivit färdig lärare :-) Vilka åldrar?
    Själv är jag snart färdig gy lärare, bara sista terminen och en biologikurs kvar :-)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Ja, det brukar ju vara en hel del att ta in när man börjar på nytt jobb, så jag förstår att du är helt slut.
    Bra jobbat med vikten! Kämpa på! Jag tänker dela min vikt på två, vi är ju trotts allt två som står på vågen :P

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera