måndag 31 januari 2011

Stämplar in och ut ;O)

Helgen
Helgen var fantastisk, lika fantastisk som jag tänkt mig!
Det blev en liten reunion med oss tjejer som drog till Alanya för 9år sen.
Det var god mat, mycket skratt, drinkar och lite shots och mer skratt och sen bar det iväg ut på krogen där det dansades och var hålligång.
Men runt ett tiden så hade jag tittat på klockan x antal gånger, kände mig trött och längtade hem.
Dessutom så var det lite jobbigt ute på krogen.
Musiken var så där, men vi dansade mycket ändå! =O)
Men jag har inte riktigt förstått det där med att alla ska ta så mycket på en?!
Jag är inte skygg och har inget emot fysisk kontakt, men det blev LITE för mycket och kanske lite för nära, och med människor man inte har en aning om vilka de är, för att jag ska känna att det är okej.
*skrattar* Jag kanske är för gammal för att gå ut på krogen?! =O)
Jag är iallafall för gammal för att komma hem klockan 04.00 och sen gå upp vid 9.00 och jobba lite dagen efter =O)
Men jag är inte för gammal för att få igång en nattbuss att sjunga "ja må du leva" tillsammans med AskuruM för fina Bew som fyllde år igår! =O)
Busschauffören gjorde även han en insats och ropade "hurra,hurra" i micken =O)
TACK tjejer för en fantastiskt fin lördag och söndag! *massa kramar*

Vikten
Inte så överraskande så visade vågen + idag.
Den visade +0,6 men det köper jag efter min helg och ska inte låta det dra ner mig i att ge upp igen.
Jag har en förmåga att göra så, att jag blir så besviken -fast jag mycket väl är medveten om att jag kommer att ha gått upp och då bara struntar jag i allt och faller av så att säga...
Mina intagsval i helgen har inte överensstämt med pointsen jag har och därför kan det inte fungera heller.
Så min vikt är nu 74,1 igen, men som sagt,
JAG ska INTE ge upp igen och avbryta.
Bara acceptera, gilla läget och jobba vidare =O)

Målen jag satte förra veckan var följande och ska nu utvärderas

1. Äta fisk minst en gång
Fisken som åts var till lunch en dag, panerad historia som jag skrivit om tidigare och den var god!
Alltså= uppfyllt

2. Träna minst 2pass på gymmet
Det genomfördes faktiskt! 1 i onsdags och sen ett i fredags också. Men jag vet inte om jag kan ge mig själv så mycket cred för de passen, utan sambon hade jag nog faktiskt INTE kommit iväg.
Men extra cred vill jag ge mig för att jag höll ut och sprang 3km på löpbandet, på ca 20 minuter!
Det går framåt med löpningen! =O)

3. Göra ett matschema
Jag gjorde aldrig ett matschema. Det blev lite som det blev helt enkelt.

Sammanfattning
Två av tre mål uppfylldes och kanske är det dags att höja ribban lite för målen jag sätter?

Nya mål
1. Varje gång jag tränar denna vecka (säger inte antal, men ska likväl sikta på minst två) ska jag springa 3km
2. Trots att det är trevliga planer för helgen som kommer, igen, ska jag försöka att inte överskrida pointsen i samma utsträckning som jag gjorde i helgen som var.
3. ALLA dagar ska bokföras med points, även om de överskrids så jag kan och får synliggjort för mig HUR mycket jag över-skrider/skridit pointsen med.
4. Ta tid och verkligen rannsaka mig själv hur motiverad jag är, hur jag ska bli motiverad hela resan igenom och hur jag ska få mig själv att sluta fuska och "jojja".

Skola
Ja, inget betyg inrapporterat än så ingen examensansökan har kommit iväg =O(

Jobb
Idag har jag inte varit på topp och varit mycket trött känner jag.
Har svårt att känna mig lika superpositiv som förra veckan och det känns inte bra.
Jag känner mig lite överhopad och tycker inte jag hinner med något och jag har dessutom hamnat i en liten svacka att jag är orolig att mina kollegor inte tycker jag gör ett bra jobb...
Jag vill egentligen inte göra ett bra jobb heller, jag vill göra det bästa jobbet.
BEHÖVER boosta mig själv lite tror jag!

Handboll
FANTASTISKA och DUKTIGA herrarna i Svenska landslaget!
Ni borde fått bronset och mer ändå!
Det kanske inte betyder så mycket men jag ställer mig upp och applåderar er och TACKAR för att ni kämpade så bra och bjudit på riktigt bra matcher och känsla detta VM igenom.
NI ÄR GRYMMA!
Hoppas på fler fina matcher som vi vinner i framtiden och jag hoppas ni kommer kämpa lika bra och komma längre nästa gång!

Ja, då har jag nog täckt in det som fanns på hjärnkontoret. Det är dags att "stämpla ut" och ta kväll! =O)
Hoppas DU njuter av måndagskvällen!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du hade en riktigt trevlig helg och jag kan hålla med om att utelivet kan vara lite för närgånget ibland, nu är det ju förvisso ett bra tag sen jag var ute på krogen, men det låter som att det fortfarande är likadant.
    Hoppas du får en fin vecka :)

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken är att du tränade dina tvp pass, inte hur du kom dit! Det är bra att du har nån som pushar dig!! Sen dansade ni ju på lördagen med det borde ju ses som lite träning tycker jag! ;)

    Allt kan inte gå toppen varje vecka men du gör ju ditt bästa!! Även fast vågen inte visar precis vad du vill så kommer det snart det med!! Du har ju kommit igång med träningen nu och det är ju ett steg i rätt riktning!!

    SvaraRadera