onsdag 26 januari 2011

Just nu

Skolan
Ja, då antar jag att det är över?
Jag fick precis ett mail från examinatorn med besked om betyg på uppsatsen.
Det sänkte mig rejält kan jag säga,
Under HELA lärarutbildningen har jag ALDRIG fått ett så lågt betyg och jag tycker faktiskt min uppsats ÄR bra -vilket gör det hela värre.
Och all kraft, tid, energi och slit känns inte ens värt det...
Jag är väldigt besviken, och väldigt besviken över att behöva ha ett så dåligt betyg.
Jag är väldigt besviken över att det inte finns någonstans man kan få ventilera sin besvikelse och att man får veta VARFÖR man fått det betyget man fått.

Men nu, nu har jag skrivit av mig och nu tänker jag inte låta detta dra ner mig mer,
jag tänker inte älta det eller fundera över det ens.
Jag tänker fortfarande tycka bra om mitt arbete, för jag lärde mig mycket om tecken som pedagogiskt arbete vid språkutveckling!

vad gäller skola, mina läsare och vänner, så ska jag nu söka om examen!
Ja, det vill säga efter att institutionen rapporterat in betyget=O)

Jobbet
Jag ska jobba 45h/vecka och jag kan säga att det är alldeles för lite!
Jag har för mycket att göra!
Jag är trött, kropp och knopp har inte vant sig vid detta tempo med styrda tider men fortfarande är jag lyckligt trött!

Vikt
Idag har jag hamnat i någon skum svacka.
Kanske beror det på trötthet?
Jag kan inte sluta tänka på cola...
Jag tog dessutom riskakor och pepparkakor när jag kom hem från jobbet.
I efterhand känns det inte bara dumt utan väldigt onödigt också, för det "hjälpte inte".
Jag är fortfarande både sugen och hungrig...
Jag måste planera bättre nu när jag äter lunch så tidigt och vara förbered på eftermiddagssvacka och ha ett BRA mellanmål.
Det är helt enkelt så jag kan undvika att detta händer igen.


Ja, det var väl det som fanns på hjärtat just nu i skrivande ögonblick,
tänk att halva veckan redan gått!!!
Hoppas DU har en fin onsdag!

2 kommentarer:

  1. Woho äntligen examen! Men va tråkigt att du tycker att du fick ett dåligt betyg, finns det ingen man kan prata med för att få lite info?!

    Hahaha men bra i alla fall att 45h veckorna är för korta, då är inte du en av dom som bara går och väntar in helgen :) Skönt att ha ett jobb du tycker om!

    SvaraRadera
  2. Inte roligt när man inte får det betyg som man själv tycker att man är värd, speciellt när man lagt ner massor av tid. Hoppas att det räcker i alla fall så att du får din examen.
    Ibland måste man få ha en dålig mat dag om man har en dålig dag överlag och man känner sig sugen. Ta nya tag imorgon istället, då finns det ny kraft och ork ska du se.

    SvaraRadera