torsdag 6 januari 2011

Konstiga drömmar?

Sömn
Idag sov jag nästan framtill klockan elva!
Det verkar som att jag gått in i ett "strejk-mode"...
När man har stress och oro i kroppen, så är det skönare att stanna i värmen och drömmandet...(iallafall om det inte är mardrömmar!)
Drömde mycket skumt inatt, men tackolov inga hemskheter som i förrgår.

Jag drömde bland annat att jag och mina systrar skulle åka bil, vi åkte från uppsala till stockholm och där på E4:an fanns det massa djur inom inhängnader, bl.a. lamor och tigrar.
Jag funderade över att de var så stora och borde kunna hoppa över stängslet.
Så stannade vi bilen för vi ville ta lite kort och då ser vi att en liten vit tigerunge är utanför stängslet.
På busshållplatsen finns ett telefonnummer till Diner, vi ringer till dem för att fråga hur vi ska göra, att lämna tigern där skulle ju säkert innebära att den blir påkörd och dör nämligen.
DE säger såklart att vi ska ringa till SJ för att höra efter.
Vilket är helt logiskt!

När jag vaknar, då tänkte jag att det är väl klart vi borde ha ringt polisen!
Och jag reflekterade inte över något annat *skrattar*
Jag undrar vad mitt undermedvetna vill säga med denna dröm? *ler*

Idag har jag lyxen att ha min sambo hemma, mitt på torsdagen! =O)
Vi hade tänkt att bege oss iväg för att se om julklapparnas presentkort skulle kunna spenderas, men när vi ser ut så tror jag inte vi kommer åka än på ett tag.
DET VRÄKER NER!
Det bara yr massa snö, det ser ut som att det regnar snö och blåser tornados!

SÅ jag tror nog att presentkorten får vila tills en annan dag...
Kanske skulle läsa de sista tio sidorna i min kurskamratsarbete, så att det blir klart?

Fast det är lite svårt, när man har sin fina sambo hemma, så vi får se hur dagen blir =O)

Till sist:
TACK snälla ni för allt ert pepp, jag blir alldeles varm i hjärtat!

2 kommentarer:

  1. Åh vad konstiga drömmar man kan ha ibland!

    SvaraRadera
  2. Tänk vilka konstigheter man kan drömma, i går natt vaknade min make av att jag låg och as garvade i sömnen, tillslut vaknade även jag av mitt skratt. Drömmen var verken logisk eller rolig. Hoppas ni snart kan sätta sprätt på presentkorten :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera