söndag 23 januari 2011

Utvärdering

Ja, nu är det söndag och då kanske det är på sin plats med en liten utvärdering!

Tidigare
Mina mål för denna vecka när det gäller vikten är
* träna minst ett pass på gym (så jag hoppas verkligen mitt medlemskort kommer snart!)
* Hålla mig till helgen med läsken...Idag var riktigt tufft, för nu har jag läsk hemma...
* Att denna helg hålla mig stenhårt till pointsen jag har, så nu måste jag verkligen hushålla så det räcker till godis på fredag ;O)

Ja, det var alltså målen jag hade satt för denna vecka.
De och i min viktväktarkalender så hade jag satt att jag gärna skulle gått ner till 73kg.
(Men det målet kan jag inte svara på än eftersom jag väger mig på måndagar.)

Men de övriga målen, hur gick det med dem? Låt oss ta dem i ordning ;)

Ja, tro det eller ej!
Men jag kom iväg till premiärgympass i fredags!
Min sambos förtjänst =O)
Jag var så trött att jag inte orkade med något afterwork och då tyckte han att jag kunde följa med till gymmet istället *skrattar*
Han körde riktigt hårt med mig och jag kan säga att vi lätt kan konstatera att jag trodde
1. jag kommer dö
2. jag har verkligen INGA armmuskler och jag gillar inte att han körde med de s.k. triceps.
Träningsvärken igår var vidrig! *skriver detta med ett leende*
Men idag gick jag iväg själv till gymmet.
Dock körde jag inte samma program som med honom, för jag behöver stöd med vikterna,
ser nämligen mig själv försöka och ligga död under vikter *hihi*
MEN jag såg idag att det fanns ett styrkepass målat på ena väggen (svårt att förklara)
men jag tog helt enkelt och körde igenom det passet.
OCH jag sprang 3km på löpbandet.
Konstaterar att
1. Jag har tappat flås och kondis rejält (inte konstigt eftersom jag inte gjort något alls på senaste tiden...)
2. För att vara lite snäll mot mig också, så blev tiden 22minuter och den bästa jag haft är 15minuter så, riktigt jättedåligt är det ju inte.
3. Det kan bara bli bättre!

NU gäller det alltså bara att hålla i tränandet!
Och det måste jag ju, för i år har jag sagt att jag ska springa loppet hemma i Sherwood =O)

Målet med läsken
Jodå, jag höll mig till helgen och har "bara" druckit 1,5liter.
När jag gick från gymmet funderade jag dock på att köpa en liten flaska läsk till.
Jag gjorde det inte då, men har inte bestämt mig för om jag ska låta bli eller om jag ska dricka mer läsk idag.
Jag är ändå stolt över att jag
1. hållt mig
2. inte överkonsumerat läsken för att det är helg.

Så var det mål nummer 3, att hålla mig stenhårt till pointsen.
Ja, då är det väl time för ett erkännande.
Jag har inte varit riktigt så duktig idag.
Jag har nämligen bakat upp pepparkaksdegen som jag köpte för 5kr här i veckan, och då föll spärren bort lite och jag åt deg.
Så jag kan konstatera att
1. jag uppfyllde inte detta mål som jag hade tänkt
2. men jag höll det 6dagar av 7 vilket ändå är väldigt bra om jag jämför med tidigare.

Sammanfattning
Jag ger mig en klapp på axeln för att det jag åstadkommit och hållit mig till målen jag satt, detta gjorde jag ändå i god utsträckning.

Nya mål för veckan som kommer
1. Äta fisk minst en gång
2. Träna minst 2pass på gymmet
3. Göra ett matschema

Jag gillar att sätt upp några mål att arbeta mot och att utvärdera då veckan är slut, så att jag lättare kan hålla fokus och inte "fladdra" iväg.
För jag vet vad jag vill,
jag vet hur jag ska ta mig dit.
Men ibland känns vägen så lång, och då tycker jag om att ha stolpade mål =O)

Fast nu, nu ska jag möta upp sambon och åka och storhandla!

Brukar DU utvärdera din vecka?
Hoppas DU har en fin söndag och att DU har givit dig själv en klapp på axel för veckan som gått!

3 kommentarer:

  1. Åh vad du är duktig! Grattis till de väl genomförda gympassen!

    Jag är riktigt sporrad idag!

    Har skrivit en lista på vad jag ska göra imorrn för att komma igång.
    Bland annat ska jag skriva en lista med mål för veckan. Då kan jag börja utvärdera som du :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Va duktig du har varit!! :) Du förtjänade verkligen den klappen på axeln å man kan inte baka pepparkakor utan att äta deg! Äta degen är ju halva nöjet med de... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du har varit jätteduktig. Jag saknar all självdisciplin vad det gäller läsk och annat gott, men vem vet nån gång i livet kanske jag blir duktig jag med :)

    SvaraRadera