tisdag 11 januari 2011

Ja, nu är jag på gång! =O)

Igår
Jag har bestämt mig och inspirerats av några bloggar jag följer att nu, nu j**lar.
År 2011 är året då jag ska nå min målvikt.
Men det är ganska långt dit, så jag bryter ner det lite...
Låt oss säga så här:
Nu är det jag och viktväktarna som ska slå följe igen.
Det blir en budget version, så jag kör det gamla systemet som jag redan har och kan.
Jag ska köra stenhårt till att jag ska iväg på min syster "Ts 30kryssning" =O)
Det är ca 1 månad kvar tills dess.
Vi får se vad kostförändring kan ge mig på den tiden.
Jag kan iallafall säga att dag2 med viktväktarna och det känns bra.
Kruxet för mig är bara att inte tappa detta efter två veckor eller så, så som jag gjort tidigare.
Därför säger jag att jag börjar med en månad.
Sen blir det utvärdering och så tar vi nästa steg.
Små steg i rätt riktning -det är planen det! =O)

Idag
Idag vill jag ge mig själv en stor klapp på axeln.
Idag fanns nämligen julmust tillgängligt här hemma, kolsyrad och underbart gott.
Men jag tog inget, jag drack vatten istället!
Sen den 3:dje januari har jag enbart druckit en 33cl cola light.
EN!
Sen har det varit funlight, loka och vanligt vatten.
Jag kan INTE ens minnas när jag druckit så lite läsk förr...
Min plan och tanke nu, är att bara dricka läsk på helgen.
Och jag ska hålla det, STENHÅRT!
Men det är riktigt tufft för en läsk-älskare som mig...
Jag tänker mycket på läsk...
Och ska jag vara ärlig, hade det varit pepsi eller någon annan läsk så hade jag nog inte kunnat stå emot.
Men nu var det ändå julmust och jag stod emot så *bra jobbat* säger jag till mig själv.

Skola
Ja, det närmar sig torsdag och det bara spänner inom mig.
Jag är orolig,
jag är nervös och jag är så innerligt trött.
Jag vill bara att det ska vara över!
Well, jag vill helst klara det...
och att det ska vara över...
Men jag får plågas tills torsdag eftermiddag...
För visst får man väl veta om man är godkänd då iallafall, även om man inte får veta något betyg, eller?
*mer nervös*
*mer ångest*

sist men inte minst
Jag måste återigen tacka för era inspirerande, roliga och fina bloggar som jag följer!
Och jag måste återigen tacka för erat pepp och kommentarer -det värmer!

Linda: Jag har också en stor latmask i mig, kanske till och med den största! men som sagt så är det bra att jag är en riktig snåljåp för då kommer jag nog använda kortet flitigare...
Men hittills så har jag bara beställt medlemskap *hihi*

3 kommentarer:

  1. Jaaa, vad bra!! Då kan vi verkligen peppa varandra!
    Viktväktarna säger ju att det är jätteviktigt att man äter ALLA sin points "för en hälsosam viktminskning" och ok, man vill inte hamna på sparlåga men att trycka i sig en massa på kvällen "bara för att" känns inte heller bra... Och som du säger, man har mer än sig själv att tänka på nu, vill inte att mjölken ska sina än ju...

    SvaraRadera
  2. Hahaha det är i alla fall inte min blogg som inspirerar till viktminskning, för hos mig jobbar vi för viktökning :P Du är otroligt duktig som bestämt dig och jag ska peppa det lovar jag :)
    Vad det gäller läsk så förstår jag hur jobbigt du har det jag är nämligen pepsi max missbrukare.

    SvaraRadera
  3. Du,den största latmasken..?
    Nää hää det kan jag garantera att det inte är,vet du vem det är?
    Japp,det är jag det..
    bannar mig själv för att ha kommit av mig helt,men vet du vad ;) på måndag kör jag igång =) jag skulle ha gjort det nu i måndags men som sagt så kom det lite vinterkräkbaciller i min väg och hindrade mig från att åka till gymmet och då föll det även på maten :( men men bara att sätta igång,för genvägar till viktminskning känner jag inte till,så bara att ta tjuren i hornen..
    Grattis till dig som kommit igång,du e grym!

    Mat tips är alltid välkommet,så kul att du lagt upp det.
    Bullarna ser riktigt goda ut,slurp!

    SvaraRadera