måndag 24 januari 2011

Jag som trodde det skulle bli ett kort inlägg =O)

Veckans vikt: 73,5
Veckans nedgång: -0,4
Vikt nedgång totalt: 1,3

Utvärdering:
Det fallerade lite igår som jag erkände.
Men samtidigt vet jag att det är nu som det är svårast, det är ju här jag står och pendlar...
Oftast brukar det sluta med att jag ger upp och som resultat så går jag upp igen eller alternativt så står jag still.
Kanske var det även ett för stort mål att försöka gå ner nästan ett kg på en vecka?
Min längtan att se 72, något.
Det kanske ska vara mitt mål till nästa vecka? Att komma under 73.
Men kanske är även det ett lite för högt mål?
Kanske ska jag låta bli att vara så fixerad vid siffrorna och istället ge mig en klapp på axeln för att jag tränade två gånger, har ätit hälsosamt och faktiskt gått ner i vikt?

Idag kommer inlägget bara att handla om vikt...
Men okej då, lite kort om

Jobb
För jag är helt slut efter en intensiv arbetsdag där jag inte hann med något av det jag tänkt,
jag har dessutom bråkat med en dator i skolan som inte vill göra som jag vill så nu är hela morgonens samling i fara...
Får be en kollega om hjälp igen...
Vad ska de tänka om mig?
MEN huvudsaken för mig är ändå att genomföra min första samling som lärare imorgon och det känns fantastiskt! =O)
Och imorgon ska jag vara MER strukturerad med min dyrbara lärartid och göra sakerna jag har på min lista!

Skola
Ja, det är som sagt ett himla skickande med denna uppsats!
Nu ska jag göra om framsidan och skicka den igen till examinatorn, för nu vet hon hur den ska se ut och då vill hon ha den så innan hon kontrollerar att alla ändringar har gjorts...
ALLTSÅ, jag vet inget än och det kommer dröja ett tag till.
Återkommer.

Handboll
Eftersom det känns som att de två förra posterna blev lite "tyngre" så måste jag ju sluta med positiva rader!
FANTASTISKA JOHAN SJÖSTRAND!
FANTASTISKT DUKTIGA SVERIGE!
I LOVE IT!!!!
Såg ni, såg ni, såg ni?
NU är det riktigt bra och NU är det riktigt spännande!

Men nu närmast, ska jag väl ta och försöka få disken att krympa lite
-för ikväll blir det tacos här hemma OCH då blir det mycket disk igen vill jag lova ;O)

Linnéa: Vad härligt att du kommer igång! Maila mig gärna dina mål och hur du tänkt arbeta mot dem, vill gärna se en utvärdering också!
DU kommer greja det här, och när motivationen och lusten tryter -skriv till mig eller bättre RING mig så ska jag peppa dig! Lycka till!!!

Och till ER som läser min blogg,
Nu kickstartar vi veckan!

2 kommentarer:

  1. Man kanske ska kolla måtten, när jag gick ner min 24kg efter förra graviditeten. Jag vägde mig sällan men mätte mig oftare.

    SvaraRadera
  2. Du ska se att du snart kommer ner till 72, kämpa på bara så ska du se att det kommer gå toppen!! Klart det känns jobbigt, jag är likadan, jag vill ha resultat direkt, nu med en gång annars är det nästan så att jag vill ge upp direkt ;) Men du ska se att det kommer speciellt nu när du varit så duktigt och kommit igång med gymmningen också.

    SvaraRadera