tisdag 1 februari 2011

100% egoboost!

Jag som är så dålig på det här med att länka skriver helt sonika in en bloggadress så här:
http://atatranakampa.shapemeup.se/

Och det var hos denna fina människa som jag hittade min NYA UTMANING!
Den finns hos henne under inlägget som heter "100% egoboost" den sista januari och handlar om något jag verkligen tycker är HÖGAKTUELLT!
Det berör att vi (människor) är duktiga på att döma oss själv, hitta brister och att hitta fel.
ISTÄLLET är utmaningen att varje dag februari ut ge sig själv lite kärlek och en klapp på axeln.
Jag känner att denna utmaning passar mig för att jag verkligen tror att man behöver ge sig själv en extra klapp på axeln och jag UTMANAR DIG att följa denna utmaning och göra detsamma!

Min klapp på axeln idag
Jag har läst teckenspråk tidigare (för er som inte vet det, olika utbildningar men totalt i ca 3,5 år)
Idag tecknar jag förvisso själv VÄLDIGT mycket i mitt pedagogiska arbete och tycker det är roligt att lära folk tecken! Jag tror och tycker att tecken är språkutvecklande och jag vet att det är väldigt roligt =O)
För egen del blir det inte mycket avläsning av teckenspråk från andra...
Jag har därför BESLUTAT att börja titta på tecken nyheterna (utan ljud), och idag blev det dag2 hittills.
jag vill ge mig själv en klapp på axeln för jag tycker jag är duktig som nu försöker hinna med/ta mig tid att titta på teckennyheterna om dagarna och bibehålla ett vackert språk som jag lärt mig.
ALL KUNSKAP ÄR VÄRD ATT UNDERHÅLLAS, BEVARAS OCH UTVECKLAS!

Med de orden avslutar jag skrivandet och beger mig in i köket och till diskberget! =O)

Ps! Turkas- J! Vet du ifall bedrägeri tecknas på samma sätt som luras? d.s!



3 kommentarer:

  1. Det låter som en bra utmaning, jag är expert på att döma mig själv så jag kanske skulle göra detta. Tror att man skulle må riktigt bra av en daglig "klapp" på axeln :)

    SvaraRadera
  2. Bra utmaning,egoboost skulle vi alla nog behöva bli bättre på,man är rätt duktig på att hitta fel & brister och klanka ner på sig själv och att ge sig själv beröm och en klapp på axeln borde väl inte vara för mkt begärt,så bra där Li =)

    Duktigt du kämpar med vikten höjer tummen upp för dig!

    SvaraRadera
  3. Här kommer en klapp på axeln till till duktiga dej!! :)

    SvaraRadera