måndag 28 februari 2011

Inte mig själv

Jag har varit ur fas ett tag.
Känt mig fylld av negativ energi och varit nedstämd...
Jag har inte känt igen mig själv och dessutom VeRKLIGEN INTE gillat mig heller...
Det har dessutom varit en stor omställning från att plugga till att börja arbeta heltid, jag känner att jag inte hinner med och att luften gått ur mig.
Jag försöker lära mig allt, göra ett bra jobb och all stress har gjort mig trött, trött, trött...
Någonstans lät jag det gå överstyr, att gå från glädje till för mycket måsten och otillräcklighet...
Allt jag gör räcker inte ens till en ring på vattnet,
och andra negativa tankar och energier fick övertaget över mig.
Men nu har jag dock börjat klättra upp ur spiralen och det känns som att det är bättre, jag har hittat fokus igen.
Jag har hittat glädjen igen och börjar försöka fylla mig med positivism igen!
Jag har bestämt mig för att det är viktigt att vara den jag gillar och under den här perioden har jag insett att jag måste lägga tid till att ladda mina batterier så att jag orkar vara glad och positiv!
För mig är det viktigt att vara en person som sprider positiv energi =O)
Det är därför har det varit tyst ute på bloggen, jag är trött på att låta mig själv övertas av negativ energi och gnäll!
Jag vill ju skriva om glädje och sprida positiv energi!

Men som sagt, det börjar ljusna och jag kämpar på.
Just nu är det sportlov och jag är ledig, för i min tjänst som lärare så kommer jag att ha ledigt på lov...
Det känns mycket, mycket märkligt men samtidigt väldigt behövligt.
Imorse hade jag nämligen jättesvårt att komma upp överhuvudtaget.
Jag var så trött!
Och jag tror dessvärre att jag drabbats av förkylning =O(
Ett virus i kroppen? *blä*
Men som den positiva person jag nu försöker vara, så är det väl ändå bättre att vara sjuk när man är ledig så jag inte missar underbar tid med sina elever =O)

Alldeles strax ska jag börja sortera tvätt, vardagsgörandet struntar nog i om man är sjuk eller inte ;O)


2 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka igen, jag blev lite orolig.. Bra att du har lov, då ringer jag till dig i veckan. En promenad kanske?
    Sköt om dig och ring till mig om du mår dåligt så ska jag försöka få dig på bättre humör :)
    Många stora kramar från oss på Myrholen

    SvaraRadera
  2. Åh va kul att du är tillbaka! Började undra lite var du tog vägen.

    Usch då inget kul att bli sjuk, hoppas du bli bättre snart!

    SvaraRadera