måndag 28 februari 2011

Bokrecension Völvans dotter

Titel
Völvans dotter

Författare
Saga Borg

Bokryggen
"DRAMATIK, ÄVENTYR OCH PASSIONERAD KÄRLEK- NY HISTORISK ROMANSERIE"

"Siri ser sig omkring. Kvinnornas ansikte är bleka av rädsla. De vet att de inte har något val och att deras liv för alltid har förändrats. Trälar har inga rättigheter och de kommer att tvingas dela bädd med någon av männen i fiendebyn. Siri vet inte vad hon ska ta sig till. Främlingarna skulle dödad henne om de anade att hon är en Völva. Men hon måste hjälpa sina vänner..."

"Völvans dotter är den första fristående delen av Jarastavens vandring. Böckerna utspelas i svensk folkvandringstid -en tid som fortfarande är höljd i dunkel- och berättar om när människorna leddes av Hövdingar och Völvor. Hövdingen stod för krigsmakten och ledarskapet av byn, Völvan var både medicinkvinna och guarnas språkrör."

Egen kommentar
Hurra! Hurra! Hurra!
Jag har hittat en ny fantastisk bokserie!
Det här är verkligen en sån bok som jag INTE vill sluta läsa eller lägga ifrån mig och jag har köpt bok numero 2 på bokrean.
Jag kan knappt bärga mig för att veta hur det kommer gå!
I love it!!!
När jag läst första boken får jag dock en form av flashback och jag undrar ifall jag inte läst den här första delen när jag gick på högstadiet...
Jag vet inte, jag vet bara att den är superbra!

Antal yin-yang
5st av 5 möjliga, hoppas resterande böcker i serien håller samma mått! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar