torsdag 3 februari 2011

100% egoboost, dag3

Läsk och boost
I onsdags hade jag förmånen att kommaiväg på lunch med mina fantastiska kollegor.
UNDERBARA, INSPIRERADE och HÄRLIGA pedagoger =O)
Till lunchen åt jag en riktigt smaskig Avokadosallad, till den beslutade och tog jag en 33cl cola light. FAST jag sagt att jag bara ska dricka på helgen.
Jag avsteg helt enkelt.
MEN dagens klapp handlar just om läsken.
För idag var jag så trött när jag kom hem.
Det finns cola hemma.
Jag tänkte "jag drack ju cola igår så jag kan lika bra ta ett glas nu också...jag förtjänar ett glas, jag har jobbat så hårt och jag..."
Precis då slår det mig, om jag nu tog ett avsteg igår och tar ett till idag...
Då kommer det innebära att jag riktigt snart hamnar i att dricka läsk varje dag igen.
DET har ju JAG bestämt att inte göra.
SÅ dagens 100% egoboost handlar om att jag är STOLT över mig själv för denna reflektion och ännu mer STOLT över att jag bara lade in colan i kylan tills imorgon.
BRA! *klappar min egen axel*

Kläder
Idag hämtade jag lite beställda kläder från Ellos!
Provade och tittade, det mesta passade, endel riktigt bra andra med lite rynk på näsan.
MEST besviken är jag över ett par byxor/jeggings/tights som jag beställde, jag behöver verkligen byxor nu...
Och det går ALDRIG bra!=O(
Idag passade de förvisso som handen i handsken, men då är det ju så att jag fått ett par trekvartsbyxor, som slutar på vaden!
Det var INTE det jag trodde jag beställde och det står ju bara "Tights ljus denim".
Hur ska jag veta att det inte är långa byxor?
Nu funderar jag om jag ska spara de och ha de i sommar, eller om jag ska skicka tillbaka de...
De kostade närmare 200kr så jag vet inte om jag tycker det är värt de pengarna...
Vi får se helt enkelt.
Det känns skönt att få unna sig lite kläder, det har varit ganska sällan under studietiden om det inte varit presentkort =O)
Mest nöjd är jag nog över jackan jag beställde, min gamla snygga har gått sönder och den här gröna jag beställde var riktigt fin =O)
Kanske lägger jag upp en bild senare på mig i den =O)
Eller föresten! Jag är mest nöjd med mina svarta sköna jazzpants som jag ska ha när jag tränar i fortsättningen!
=O)

Mer hade jag nog inte att skriva ikväll,
så jag tar nog plats för att i sista raden tacka er som läser, tacka er som läser och kommenterar, och så passar jag på att önska er en FANTASTISK torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar