söndag 6 februari 2011

Söndag, dag 6 i 100% egoboost!

Ja, så var helgen slut igen!
Tiden går så himla snabbt nu tycker jag och framförallt helgerna!

Utmaning 100% egoboost
Jag skrev ju inget igår, på dag5, men eftersom jag skrev två på dag4 så jämnar det väl ut sig?

Idag sken solen men jag kände mig riktigt trött...
Sen och trevlig kväll igår resulterar nästan alltid i sega söndagar....
Segade mig som sagt riktigt på soffan och tänkte att "jag borde gå ut och gå."
Trots mitt inre motstånd så tog jag mig ut på en lång promenad, så en STOR klapp till duktiga mig som faktiskt var ute och gick i en hel timme!
Mindre klapp för att jag inte hade tillräckligt med kläder på mig, blev lite lurad av solen så nu sitter jag med rödfrusna lår som kliar!
Men jag vet ju att det går över ;O)
Och tack till kära mor som höll mig sällskap i luren! =O)

Bettan!
Du frågade om jag känner någon skillnad i mående och inre när jag gör denna utmaning(att februari ut Egoboosta mig själv)
Den största skillnaden är att jag tar mig tid att reflektera över min dag och över mig själv, för att hitta något och bara det tycker jag är värt mycket men det känns inte så mycket annorlunda, än =O)

Skola
Idag tog jag tag i den sista biten!
Jag har nu, idag, skickat in en ansökan om examen.
Det var lite klurigt och jag är inte 100% säker på att det blev rätt.
Jag har nämligen läst en lärarutbildning som sträcker sig från förskolan-åk3.
Den finns inte som alternativ att välja nu. Vi var de nästsista som gick den (för lärarutbildningen ändrades igen).
Alternativen som fanns att välja mellan var
förskolan-förskoleklass
eller förskoleklass- grundskolans tidigare år.
MEN jag har alltså båda områdena.
Jag valde iallafall det senare alternativet eftersom det är i de tidigare åren jag nu har fått anställning.
SÅ nu får vi bara vänta och se ifall jag får ut min examen *håll tummarna*

Det var allt jag hade att tangenta ner i slutet för denna vecka,
Hoppas DU hunnit njuta av solen denna "det känns som vår" söndag =O)

1 kommentar:

  1. Måste vara skönt att fått läsa båda delarna om de nu har ändrat så att det är två olika nu.

    Nej för oss blev det inget njutande av solen, vi höll oss inne, tyvärr är vi lite krassliga :(

    SvaraRadera