fredag 11 februari 2011

Långt och blandat inlägg

Födelsedag
TACK för alla grattis och allt peppande!

Igår var för er som inte vet det min födelsedag.
Dagen började väldigt tidigt och sambon masade sig faktiskt upp, hämtade paket och kom in och sjöng för mig =O)
Jag fick Scrubs säsong 2 och sen en kontroll till vårt Wii, svart med extra och fin!!!
Sen var det jobb, jobb, jobb.
Fika, fika och så hade mina fina arbetskamrater köpt vackra tulpaner till mig =O)
Min telefon hade piparsjukan och jag fick massa sms, då känner man sig väldigt speciell och blir varm i hjärtat =O)
Ännu mer speciellt blev det för att min pappa och hans fru Y kom hit för att fira mig.
Det som är speciellt med det är ju att jag och mina systrar fyller ganska tätt (jag 10:e, syster J 12:e och syster T 14:e) vilket ofta har resulterat i att vi firar alla i "en klump".
Men igår kom de hit och följde med oss ut på middag, trots rådande snökaos! =O)

De ringde mig, och var framme väldigt tidigt dock!
De var nog framme redan innan fem men jag kom inte från jobbet förrän halvsex igår.
Hem, stress, och stökigt hade jag det! *lite skämmigt*
Men så byte jag om och småstädade lite och så kändes det bättre.
OCH SÅ HADE JAG FÅTT ETT PAKET PÅ POSTEN!!!
Det var en bok som heter "Vad du borde ha lärt dig i skolan", skickade uppifrån från fina Turkas med familj.
Kan för övrigt lägga till att jag tycker det var mycket svårt i den och det är inte mycket kunskap som finna lagrad hos mig från skolan men min sambo- han kunde nästan alla som jag läste och frågade igår -han kan verkligen allt!!!
Pappa och hans fru hade köpt "ängels Maj" av Christina Scolins fina samling, så nu har jag januari, februari, maj och november -superfina!
Så fick jag blommor och presentkort på Stadium!=O)

Så kom sambons föräldrar och hans bror och av de fick jag SAOLS senaste ordlista och en twistpåse, den är bra att ha för alfapetare som jag och sambons pappa, vi är riktigt inbitna! =O)
Efter det blev det middag på fina kvarterskrogen och det var så gott! Det blev en plankstek =O)
När vi var klara och det vankades lite kaffe i sällskapet så kom ägaren och serverade oss lite champagne för att jag fyllde år (han hade frågat då jag ringde och bokade bord om någon fyllde år, och hur mycket jag fyllde)
Väldigt överraskande!
Jag fyller ju bara 27år så det var ju inget speciellt på så sätt...
Men det är alltid god mat och service där!
Sambon tog notan för mig och sällskapet splittrades för kvällen i snökaoset.

Väl hemma, så åkte godispåsen fram -för när man fyller år får man minsann äta godis bestämde jag och sambon höll med.
Men som vanligt när jag inte har spärr riktigt så äter jag lite för mycket och blev lite illamående -det är något fel på mig då det gäller ätandet...
Till godisätandet så nyttjade jag alltså boken jag fått på posten och INNAN vi visste ordet av så var min födelsedag över och det var time att sova.
Jag har sån HIMLA tur att få ha sådana FINA födelsedagar.
Mycket är faktiskt att MIN sambo gör dem väldigt speciella för mig.

*Återigen, TACK för alla mess, kommentarer här ute och firandet av mig!*

Vikten
Det är äntligen helg! Men jag har lite jobb kvar att fixa idag, innan det blir helg på riktigt.
Snökaos idag men nu skiner solen fint och jag borde ta mig ut på en promenad, vi får se ifall jag tänker vara så duktig.
Annars borde jag ta mig till gymmet idag, får se ifall sambon kan övertala mig...
Då det gäller maten och ätandet så har jag fortsatt idag med att mer leva av må-bra-kontot och äta lite som jag vill, jag har redan flaggat för det och jag kommer som tidigare nämnt inte varken räkna eller anteckna, eller väga mig igen förrän måndag vecka 8.
Det jag däremot reflekterar över är att jag tappar lite av kontroll över mitt ätande då jag inte räknar points...
Idag när jag kom hem tog jag nämligen tre mjuka mackor med ost och sen ett winerbröd...
Det kanske inte är hela världen, men så tänker jag på att om jag räknat -ujj...
Svårt att förklara...

Idag kanske det mest blev så för att det var fisksoppa till lunch.
Jag var jättedutkig och smakade på soppan, men det gick verkligen inte...
Så när jag kom hem förstår ni nog att jag var SUPER hungrig.
Och SUPER hungrig är INTE bra, man tänker inte logiskt då utan bara slänger sig över det man hittar? Eller man ska jag inte säga, utan jag. Man=jag.

100% egoboost, dag 11
100% egoboost dag 11 går till att jag var duktig som provade fisksoppa idag!
Jag är stolt över mig själv som försöker hålla mitt löfte om att lära mig äta fisk, fortsattsvis och att jag inte bara låtit det rinna ut i sanden!
Nu närmast tänkte jag titta klart på OC och sen faktiskt LIGGA PÅ SOFFAN ett tag.
Det är jag väl värd efter en lång arbetsvecka!

Till sist
Linnéa! Bra jobbat och kämpa på, vad duktig du är!!! Tappa inte nu, fortsätt kämpa på och vara fokuserad!

Till alla fina ni som läser:
Hoppas NI får en FANTASTISK helg!


4 kommentarer:

  1. Vilken underbar födelsedag du har haft! :) Åh vilken snäll sambo som sjunger för dig..!

    Du testa i alla fall...man kan ju inte gilla allt. Även fast man gillar fisk gillar man ju som sagt inte all fisk!

    Trevlig helg till dig me! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! HURRA!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om din fina födelsedag!!! Kul att du fortsätter samla månadsänglarna... tror bestämt att de första kommer från mig?! Din och min månad.

    SvaraRadera