fredag 2 oktober 2009

vecka 3 och oordning i bloggandet ;)

Bruden blir 25år idag, grattis!
Visst var det lite humor i den meningen?
En av mina bästa vänner fyller 25år idag och jag är ledsen att jag inte kan vara där och fira dig min vän, men jag hoppas du får en toppen dag och kväll!


Det blir lite oordning i bloggen, inte riktigt samma struktur som tidigare... (men å andra sidan har jag aldrig varit så speciellt strukturerad och ordningsam :S)
Men för att försöka få lite ordning på torpet så börjar vi med gårdagen..

Gårdagen
Stegräknaren
steg: 7040
aerobic steps: 982 (10min)
Matplanen för torsdag
frukost: knäcke med ost och marmelad 2p
lunch: viktväktarlåda, pannbiff och potatisgratäng 6,5p
middag: potatismos (Den sista moslådan hamnade i frysen för jag vart less på det nu ;)) och faluwook 7,5p ,fun light
använda: 16p
sparade: 10p

Just nu håller jag på att baka och tittar på Ghost whisperer...
Jag hade sen länge bestämt att jag skulle baka så därför gör jag det även fastän jag inte har tid...
Hade velat hunnit med så mycket idag men som vanligt planerar jag för dygn som inte existerar på denna planet (behöver fler timmar!)
Men det blir banankaka och päronbullar bakade nu (och självklart kan jag inte hålla fingrarna i styr utan är och nallar lite...Hur räknar man points på smet och degsmakning...haha,smakning,snarare ätning ;).)
Sen ska jag hinna ner till affären och panta burkar och handla lite till kvällens middag som blir: sconespizza på sambons önskemål :)
Det är skönt att han kommer med önskemål ibland (Eller rättare sagt när jag gnällde igår att jag bestämmer alltid mat och skulle inte du NÅGON gång kunna bestämma något och om du inte bestämmer något nu så blir vi utan mat imorgon...) ;)
Så det blir inget springa idag.. (varför känns inte det så hårt för?)
Och ingen läsning (det känns väldigt hårt, för det är en hel del att läsa...måste skärpa mig)

Stegen kommer vid nästa skrivning,
men
Matplanen fredag ser ut såhär:
frukost: hårtbröd med ost och marmelad 2p
lunch: verona kyckling färdigrätt o vatten 6,5p
utöver: deg...smet?
middag: scones pizza 8,5p

Vilket gör att jag har 13p sparade och kommer lägga de, antagligen på en massa ...
Ja, ni vet nog...
Godis!

använda(blir alltså antagligen): 33p
sparade: 0

Ha en fin fredag alla läsare!

2 kommentarer:

  1. Precis - nästa vecka är en ny vecka! Jag vill också baka, men är rädd att jag ska smälla i mig för fullt... Skorpor kanske? Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild! Va fyndig du är :)
    Tack igen för din present idag, jag blev superglad!
    Hur smakade päronbullarna? Blev dom goda? Eller det kasnke är en dum fråga eftersom du hade småätit på degen.då måste det ju vara gott!
    Ha en toppen helg! Kramar Johanna

    SvaraRadera