onsdag 21 oktober 2009

Maten Onsdag
frukost: fil med puffar 2p
Lunch: soppa(varma koppen) med mjuktbröd, vatten 4p
utöver: två päron och eventuellt att jag tänkte ta en cocos boll för 2p senare ikväll (annars går ju två poäng till spillo ;)
middag: planen är att det ska bli lasagne 8p

använda: 16p
sparade: 10p

Boot Camp vecka 3, dag 17
Rörelse/motion: Idag blev det en promenad ca 40min
Steg: 10211 (idag fick det bli en omväg från och till returstationerna för att komma upp i de "heliga 10" ;)
Aerobic step: 9813 (82min)
Pluggande: nu orkar jag inte arbeta med uppsatsen mer, nu är den vara klar! jag har lagt ner mycket kraft och energi på detta arbete, hoppas hon märker det och hoppas jag får ett bra betyg...det värsta med inlämnandet av uppgifter,det är väntan på att få veta bedömningen...

Nu är det bara 11dagar kvar tjejer!

Jag har en idé vad jag ska ta mig för när Boot Camp är över, att blogga om och att hjälpa mig att nå min målvikt, men jag måste suga lite till på den karamellen innan jag bestämmer mig =)

Jag började lyssna på Vikingaguld idag, och vart rasande! Tänk att en bok kan engagera en så, där går jag och pendlar med armarna i ett högt tempo och tänkte "Va i helv**e hände?hur kunde Estrid hamna såhär?"
och jag lyssnar och bara känner hur jag vill komma vidare i boken och veta på en gång!
Det blir härligare att promenera med något bra i öronen, en vän i luren eller en bok :)

Hade tänkt träna Blossom idag, men faktiskt är jag helt slut av att ha slitit häcken av mig med uppsatsen så jag skjuter det på morgondagen kanske?

Annars har jag inte så mycker mer att skriva, bara en fråga till alla läsare.
Min underbara systerson M fyller fyra snart och jag tänkte mig på att baka lite till hans kalas, han älskar pirater och sjörövarer så jag tänkte att om någon sitter på något häftigt recept eller idéer så kan ni väl lämna de i en komentar?

Men nu ska jag titta lite i viktväktarböckerna som jag passade på att låna från biblan igår när jag var där på jakt efter fortsättningen på min ljudbok!

Ha en skön onsdag och glöm inte Greyan ikväll =)

2 kommentarer:

  1. Jag behöver en bra bok att lyssna på så jag tar mig ut på promenader. Jag kanske ska prova dina favoriter :)
    Tack för pratstunden idag, det är så skönt att jag har dig så jag kan ventilera lite.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Li, gör såhär:
    Ta bort 100 från 1,85 = 85.
    Dra sen bort 10 % av 85. 10% av 85 är 8,5.
    85-8,5 = 76,5.

    SvaraRadera