fredag 9 oktober 2009

Li-den tekniskt obegåvade!

Det är ju löjligt så oteknisk jag är!
Nu har jag suttit i nästan 20minuter och tryckt och försökt att få över ett par bilder från min mobil.
Som ni märker i titeln och bloggen, så blir den bildlös...
Jag har inget mer att trycka på.

Så ni får helt enkelt använda er kreativa fantasi och se en bild på mig när jag kom från frisören i tisdags(här under)

Och här under är en bild på den hemmagjorda calzonen från förra gången vi gjorde dem :)
(här under)
och så tänkte jag att jag skulle lämna receptet som begärts av intresserade läsare under den bilden ;)
Hemmagjord calzone 2 port 6p/port (p står för viktväktar points)
Deg
2 och 3/4 dl mjöl plus lite extra till utbakning
1tsk torrjäst (torrjäst är den som säljs på påse)
½tsk socker
1tsk olivolja
salt och nymalen svartpeppar (jag tog en på burk jag,peppar alltså-nymald i kryddburken? ;)

fyllning
100g kesella lätt
2tsk riven parmesan (jag använde osten jag hade hemma istället)
1msk strimlad basilika
3msk passerade tomater
75g avrunnen paprika,avrunnen och skivad

Men om man har i skinka, 200g så blir det 8,5p/port (p står för viktväktar points)

Gör så här
Sikta ner mjöl i en bunke, rör ner jäst,socker och lite salt. Gör en grop i mitten och häll i oljan och ca 1 ½dl+ varmt vatten (40gr ca) och forma en deg. Lägg upp och knåda den i ca 3min så den blir slät. Låt jäsa i bunken under plastfolie i ca 1h/eller till dubbelstorlek.
Rör ihop kesella och ingredienser, utom passerade tomaterna och basilikan. Dela degen på två och baka ut två cirklar. Bred kesellan över halva cirkeln och ha på tomatbasilika "såsen" ha på skinkan. Blöt längs kanten och ha över den "tomma sidan" av cirkeln över fyllningen och gör ett litet snitt i den och tryck ihop kanterna! Grädda i 10-12 minuter 200grader tills pizzorna är gyllenbruna..
Och sen läsare, njut! :D

Så kommer vi till standarden!!! :D

Maten fredag
frukost: vanlijyoghurt valio 1dl med banan 2,5p
lunch: Varma koppen tomat basilika, 1msk fraiche och mjuktbröd, cola light 4p
utöver: vindruvor
Middag: planerat är som ni kanske redan förstått, hemmagjord calzone! 8,5
Men jag hade tänkt göra lite "Grekisk sallad till" (tomater,lök,gurka, fetaost och olivolja) så det blir 3p/port.. Alltså blir middagens points 11,5p

och så är det fredag, så 2hg godis ska det bli! *mm,godis!*

använda: 30p
sparade: 2,5p

Boot Camp vecka 1, dag 5
"Rörelse/motion": Långpromenad och nu på e.m. "träning med blossom" ca 30min (det är en dvd med träning som jag fick för då jag prenumerarede på topphälsa:)
Steg: 10292
Aerobic step: 6366 (52min)
Pluggande: ärligt så har det inte blivit av än...men jag hinner nog spendera lite tid på det ikväll kanske..eller än mer imorgon..

Dag 5 avklarad på Boot Camp, 23 kvar tjejer!

Åkte till biblan imorse för bokrean och hade tänkt att promenera hem därifrån, men det vart många böcker (9st!)och kassen gick sönder så det blev bussen hem :)
Några böcker som kan vara bra att ha i min kommande yrkesroll, eller under utbildningen, en del böcker som jag tror och hoppas sambon blir glad över och sen hittade jag en till ljudbok, för 20kr! populärmusik från vittula :)

Promenaden idag kändes så härlig (till skillnad från de två sista dagarna)
Det var vackert ute och jag hade en spännande bok i öronen. Den heter Vikinga silver och är skriven av Catharina Ingelman-Sundberg.
Skriver inte så mycket mer om den nu, utan återkommer kanske med en recension senare;)
Gick förbi affären och handlade (bland annat mitt GODIS!som ligger i köket....) och sen knallade jag hem, ca 40min promenad.
Tyvärr var det mesta av spåret i skuggan så det kändes lite kallt.

Sen åt jag lunch och funderade vad jag skulle hitta på för träning...Då kom jag på att jag har ett par olika träningsdvder hemma och körde en med blossom, eller hon körde med mig :)

Vet att det blir ett långt inlägg men jag måste bara skriva att igår när vi tittade på Criminal Minds så skrek jag rätt ut och ryste ända ner i tårna när slutet kom.
Jag och sambon pratade ivrigt om vad vi mindes att den sista frasen som sades kom ifrån och är inte riktigt säkra på vilken psykopat som yttrat den,i vilket sammanhang det var...
Nu kommer jag sitta på nålar till torsdag nästa vecka, hur kommer det att gå!!!!

Men nu ska jag avsluta,duscha, sen kolla på Ghost whisperer och fortsätta njuta av att det äntligen är fredag!

Hjälp alla boot campare, hur ska man göra för att inte slappa till under helgen?

Ha en skön fredag alla läsare

1 kommentar:

  1. Jag tänkte väl det, läste receptet flera gånger och tänkte HUR ska det bli en deg av det med bara 1 tsk olja som vätska, men sen hängde jag med =) Är det gott m bara kesella o så lite ost? Det goda med calzonen är ju osten höhöhö

    Ja du, för min del blir det inga problem att inte slappa till eftersom jag ska jobba som en dåre hela helgen, lär tyvärr inte hinna motionera nåt dock så visst, man får väl hålla igen lite med maten. Bara försöka hålla kvar "smal-mantrat" i huvudet trots att det är helg - vi VILL VILL VILL ju detta!!!!

    SvaraRadera