torsdag 22 oktober 2009

Det är mycket som är bra nu :)

Maten Torsdag
frukost: fil med puffar 2p
Lunch: soppa(varma koppen) med mjuktbröd, banan 5p
middag: Lättare flygande Jacob med ris och en av våra EGEN ODLADE tomater :) 10
utöver: tänker ta en av bullarna jag bakade idag :) 2p
använda: 19p
sparade: 11p

Boot Camp vecka 3, dag 18
Rörelse/motion: Blossom (och när kommer de där dipsen bli lättare att göra, det bränner SJUKT i armarna på den övningen...kan iofs bero på att mina arm muskler=noll.)
Steg: 10425 (idag fattades det 700 steg när jag kom hem så det blev en tur till postlådan med ett brev och förbi containern med bl.a. kartongen från ellos beställningen)
Aerobic step: 5237 (47min)
Pluggande: lämnade in uppsatsen idag. Det är en blandning av ångest och lättnad när man lämnar in arbeten... men nu får vi hålla tummarna och vänta...Jag tycker det är lite jobbigt att vänta...men det är klart att lärarna behöver tid för att göra en bra bedömning också..
Detta bedömmande och betyg!

Nu är det bara 10dagar kvar tjejer!

Igår hämtade vi ut kläder som vi beställt från Ellos och det kändes lite lyxigt med nya kläder, nästan allt passade! (tyvärr var shortsen som jag köpte lite för trånga... men min peppande sambo sa att till sommaren så kommer de att passa)

Idag har jag bakat till min systersons kommande kalas, det blev lite bullar och så kallade Rövarkakor (men enligt receptet ska de bli 40st, men jag fick ut småa knappt 18st, antingen gjorde jag något fel eller så räknar de på "minikakor")
Det var länge sen jag bakade så det var riktigt roligt :)
Men självklart hade jag lite svårt att låta bli att nalla lite, men man måste få göra det när man bakar ;)

Sen pratade jag med mamma och det visar sig att när jag ska hem till Sherwoodskogen nästa gång (nästa helg) så kommer det bli livat i Nottingham(?) (stället bredvid Sherwoodskogen och lite till bort)
för då är familjens FAVORIT trubadur där och spelar!!!
jag börjar fundera vad jag ska ha på mig och laddar inför det redan!!! *skrattar*

Men en helg itaget :)
Imorgon är det äntligen fredag och då kanske jag kommer få besök av min syster J och busfrö M :)

Och i helgen föreslog min älskade Sambo att vi kanske skulle gå ut och käka och gå på bio!
Vilken lyx! :)
Hoppas bara jag får välja film -han har lite dålig filmsmak ;)

nog surrat i bloggen, nu är det snart Criminal Minds!!!
Det är mycket som är bra nu :)

ha en fin torsdag allihop

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter. Hoppas du får en bra helg!!

    SvaraRadera
  2. SV: Jag läser webbprogrammering egentligen men många väljer ju att bli egna företagare så det får man ta in i beräkningen :)

    SvaraRadera
  3. hihi håller med dig =) bättre röra på sig och äta godis =) istället för inte träna o inte äta ;D
    försöker du gå ner i vikt eller tränar du för något annat= )

    SvaraRadera