söndag 11 oktober 2009

Boot Camp-tankar och "utvärdering" efter 1:a veckan

Jag måste bara skriva att jag älskar Boot Camp, jag suger i mig som en svamp vad de andra tjejerna har gjort om dagarna och kommentarerna jag får peppar mig och det här är en så rolig grej!!! Tack alla Boot Camp-deltagare! =D

Och jag har fuskvägt mig både i fredags och imorse, kunde inte hålla mig.
Men egentligen så spelar de siffrorna inte någon roll, utan det är de imorgon som är viktiga...
Jag är så sugen på att få skriva hur första veckan efter Boot Camp lönar sig.
För det har varit jobbigt.

Det är svårare att komma upp i 10.000steg om dagen än vad man tror, speciellt då jag pluggar och har ett stilla sittande mestadels om dagen,
det är svårare att röra på sig minst 30min om dagen när man är så trött då man kommer hem om dagarna och bara känner blä.

Därför är jag stolt att jag nu på dag 7 samtliga dagar har:
gått minst 10.000steg/dag
rörelse/motion minst 30min/dag
räknat points även på helgen

Dessvärre blev det lite fusk i pointsen igår (lite mer godis än tänkt)
Men fick två kommentarer från andra Boot Campare som gav mig lite perspektiv.
Att hur var det inte förr? Då nöjde jag mig knappast med 100gr godis...eller ens 140gr. Då köpte jag ett halvt kg och åt tills påsen var tom...Konstigt..
och så var det rådet
"Skit i det negativa!" *me like*

Och punkten med pluggandet som jag satt upp i mitt boot camp har jag väl inte riktigt hållt, men jag är på gång och gör lite varje dag nu iaf.

Så kommer standarden!
Maten söndag
frukost: "Mamma mackan" (min mamma stekte alltid franska med rinnande ägg emellan skivorna och lite ketchup på till oss när vi var små -väääldigt gott) 5p
Lunch: Kotlett med klyftpotatis, och lite beasås och cola light 6p
Middag: Jag vet inte vad jag ska äta, jag är rätt sugen på att äta ute/beställa hem något. Tänker på Mc Donalds- hamburgare och liten milkshake för 11p (men då överskrider jag pointsen...Får se vad det blir..

använda: antingen 20 eller 22
sparade:

Boot Camp vecka 1, dag 7
Rörelse/motion: Långpromenad på 80min + storstädning av lägenheten (om det nu räknas som motion/rörelse ;)
Steg: 10028
Aerobic step: 9831 (80min)
Pluggande: Planen är att läsa lite (men jag har nog tänkt titta lite på tvn först...)

Dag 7 och första veckan avklarad på Boot Camp , 21 kvar tjejer!

ha en toppen söndag alla läsare =)

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du gillar att boot campa - det gör jag med, man blir helt klart mycket mer peppad!!! Nyfiken på dina resultat imorgon!

    SvaraRadera
  2. Jag är med super nyfiken vad dina resultat kommer att säga imån =) har gått så bra för dig denna veckan!

    håller med dig, är super kul att se hur de går för alla, och hur alla sysselsätter sida dagar.

    PEPP till oss

    SvaraRadera