måndag 19 oktober 2009

Standarden och det som värmde en höstdag

Maten Måndag
frukost:Fil med 1dl puffar 2p
Lunch: Ciabata med brie,salami och lite grönt och en pepsi max 9p
middag: Det ska bli chiliburgare med en fräshig sallad tänkte jag...och fun light? 5,5
(nu blir det slut med "vanlig läskdrickandet", finns inte 0p läsk får jag vara utan...)

använda: 16,5p
sparade: 3,5p

Boot Camp vecka 3, dag 15
Rörelse/motion: blossom x30min
Steg: 10985
Aerobic step: 4411 (37min)
Pluggande: Mestadels av dagen har jag varit i skolan så ikväll blir det nog inget pluggande..Men sen blir det examinationsjobbande dagarna två...hur ska jag hinna!?

Nu är det bara 13dagar kvar tjejer!!! Det är ju mindre än två veckor!!!

Jag var lite negativ imorse, jag var lite trött imorse och jag ville verkligen ha gått ner något. Men nu är det nya tag och jag har bestämt mig att mitt mål till nästa vecka ska bli att ha gått ner minst 0,5kg.

Jag bestämde mig både imorse och när jag slutade skolan idag att ta en liten omväg så jag fick ihop mina steg påvägen dit/hem.
PÅ hemvägen möter jag en äldre man, jag går och lyssnar på min ljudbok (inte mycket kvar och den är så bra och spännande!!!)
Men mannen säger "ursäkta" och jag tar av mig lurarna och tänker, åh nej, jag hittar ju inte här för jag tror att han ska fråga mig om vägen någonstans.
"jo,nu måste du svara mig ärligt säger han"
jag blir ju lite ställd så jag säger inget alls.
"hur känns det att vara så vacker?"
jag blir helt ställd men tackar och sen går vi båda vidare.

Jag är fortfarande glad över det, tänk att man tar sig tid att säga en sån sak till en främling!
och dessutom, kan jag inte minnas när någon sagt till mig att jag är vacker.
Det värmde en höstdag

Men, nu ska jag hoppa i duschen och börja med middagen.

Ha en skön måndag alla läsare =)

1 kommentar:

  1. Du verkar ha haft en trevlig promenad! Se till att träffa på honom fler gånger :)
    Inte långt kvar nu, kämpa på! Det fixar du!
    Kram Johanna

    SvaraRadera