måndag 12 oktober 2009

Måndagens middag


Idag lade jag ner lite tid på att göra middagen lite "finare" för att jag tänkte att det kan vara det där lite extra nu i höstmörkret:)

och här kommer receptet
"krämig potatissallad" 4port, 4p/port
10 kokta potatisar
1 purjolök
Sås
3msk lättmajonäs
1dl kesella lätt
2½dl lättfil
1msk dijonsenap (kanske ha i lite mer, smaka av för det vart inte så mkt smak av en)
2msk gräslök/Dill
salt, svartpeppar
Pressad vitlök efter smak
gör så här
Tärna potatisen och finstrimla purjolöken. Blanda ihop såsen och tillsätt potatis och purjolök. Gör salladen ett par timmar innan serveringen så smakerna kommer fram.

Jag om potatissalladen: Tillsammans med köttet var det gott men kanske skulle behövt något lite extra i? Kanske lite mer senap eller mer vitlök?
Sambon om potatissalladen: Den var god

1 kommentar:

  1. Ser gott ut i alla fall!
    Det betyder att jag i snitt går 16 000 steg per dag. Men jag började räkna förra veckan när jag ju tränade så mkt och det får man ju som sagt oxå tillgodoräkna sig =) Annars kommer jag inte upp i de summorna!

    SvaraRadera