fredag 23 oktober 2009

Fredagsmys!!!

Maten Fredag
frukost: fil med puffar 2p
Lunch: något jag hittade i frysen som var kyckling med soltorkadetomater och fraiche och lite skinka och riset som blev över igår-jag räknar det som 6p totalt
middag: Ugnsrostade rotfrukter och kotlett 5p
utöver: 2hemmagjorda biskvier och 150g GODIS! 18p
Sen så blev det mer nallande under bakningen idag...så kan det gå med olydiga fingrar;)
använda: 31
sparade: -1 (ja,så råkade det bli idag...)
Boot Camp vecka 3, dag 19
Rörelse/motion: Blossom (fortfarande, den där dipsövningn...jag till och med känner att den är på gång och tänker bara, nej jag PALLAR INTE! men jag gör den och är så lättad dpå den är över!Måste få bättre armmuskler!)
Steg: 10438 (vikinga guld i öronen är guld, jag går och helt plötsligt hör jag mig själv tänka Men nu jä*lar eller när jag säger högt för mig själv, NÄ! återigen, roligt med böcker som rör om i en så)
Aerobic step: 8401 (69min)
Pluggande: Idag blev det inget skolarbete efter allt kämpande med uppsatsen så fick det vara en fri dag idag :)

Nu är det bara 9dagar kvar tjejer!

Här är mina fina systrar och min underbara systerson M hemma på fika hos mig.
Har haft en jättefin fredag, bakade lite till idag (eftersom jag skulle få främmande, och lite snoddas till kalaset =)
Jag provade att göra biskvier idag, det blev ett väldigt gott resultat (men 12 små istället för 30 -vad är det med recepten?)
Sen
väntade jag länge länge på att jag skulle få besök :) det är så ovanligt att min familj kommer hem till mig så att få ha båda systrarna och den lille vildingen här samtidigt var roligt :)
Kan konstatera att mitt hem inte ÄR barnsäkert (på så sätt att jag sprang omkring som en hysterika och sa "nej, akta så du inte har ketchup *valfri plats* eller att du kladdar ner *valfri plats* eller "nej, moster Li vill inte att du ska äta korv i hennes sovrum)

De var här alldeles för kort stund, men jag ska ju hem på kalas nästa helg så då får vi träffas lite mera :)

men nu tror jag att det är dax för en film och lite mys,
imorgon blir det äta ute och bio-LYX =)

Ha en fin helg

1 kommentar:

  1. Va trevligt med lite besök. Mitt hem är inte heller barnsäkert, vi får alltid gå och plocka bort en massa saker innan vi får främmande.
    Mysigt med middag och bio ikväll, hade vi bot i Sthlm så hade vi kunnat hänga på :) Det var ju så trevligt sist vi gjorde det, minns du vilken BRA film vi såg? ;)
    Ha en trevlig helg! Kramar Johanna

    SvaraRadera