tisdag 6 oktober 2009

Vääääldigt kort (Titeln syftar inte på inlägget) ;)

Först och främst, tack för alla kommentarer på alla mina inlägg ni som lämnar de! Och STARKT jobbat SJÄLV "P"=)

Så kommer vi till standarden
Maten tisdag
frukost: knäcke med ost och marmelad 2p
Lunch: Rester från middagen igår men minus ost och funlight 6p
Utöver: satsumas
Middag: Det ska bli korvstroganoff med potatis (sambon som tycker det är konstigt att man kan äter potatis och korvstroganoff får ris -men allvarligt, varför är det konstigt med potatis och stroganoff,det är ju gott! ;) 7,5p
använda: 15,5
sparade: 8

Boot Camp vecka 1, dag 2
"Rörelse/motion": motioncykeln 40min
Steg: 10081 (och det tog tid vill jag lova, fick gå en massa varv här i området, men skrev jag tio som regel så skrev jag :)
aerobic step: 8387 (72min)
Pluggande: mer än tre timmar på uppsatsen, snart klar -läskigt nog, är detta inte examinationen..hur lång tid kommer inte den att ta *ångest*

Dag två avklarad på Boot Camp, 26 kvar tjejer! ;)

Jag har ett litet problem med min motionscykel märkte jag idag...om du försöker öka tempo så börjar den hacka och man cyklar i fyrkanter..inte speciellt bra för knäna...och det blir värre om du ökar motstånd och den krånglar...Känns som att den inte vill leka längre...*muttrar* Får be min tekniska sambo att kolla på den sen när han kommer hem :)

Föresten.
Jag var till frisören idag.
Jag tycker INTE om att gå till frisörer och klippa mig.
Jag fick för mig att det är dags att förnya mig lite, och tänkte att Jennifer Aniston (Rachel i Vänner) har haft en rätt snygg frisyr - lite hackig, etapper...
Visar bilden för frisören och han nickar, det kan han allt fixa!
-Fast den är ju rätt kort den frisyren.. Till axlarna säger han..
-oj,kanske lite längre då? Jag vill gärna ha lite längre än till axlarna.. säger jag.
Men lyssnar frisören?
Det som följde var; "ditt håååår är sååå dött, det är helt dött... jag måste klippa mer, och jag klipper så här, jag klipper det torrt för man måste det med ditt hår för det är så rakt (nummer två som jag inte riktigt tycker om; jag får lätt estatiskt hår och jag tycker INTE om att få hår i ansiktet!) Jag ser mer och mer hår ramla till golvet och hör och ser saxen...jag blir alldeles svettig och medan han rätt hårdhänt sliter i håret och borstar även öronen hoppas jag att han snart ska sluta och att han inte klipper i öronen av misstag...
Så vart det klart!
- Nu gillar jag ditt hår!!! Nu är ditt hår jättebra!!! Men du MÅSTE faktiskt göra inpackningar och om jag ska vara ärlig så måste du använda schampo med volym...
Men ska han gilla mitt hår?
Schampot kostade lika mycket som klippningen så det får jag vänta med att köpa.

Men det vart sååå kort...Vääääldigt kort...Jag kan knappt få en hästsvans längre...*stön*
Nervös för att sambon vänder i dörren och går när han kommer hem *skrattar*
Jag är lite löjlig..
Behöver kanske bara vänja mig, och om jag vänjer mig till det positiva kanske jag lägger upp en bild här på bloggen ;)

SÅ undrar folk varför jag låter det gå så lång tid emellan när jag klipper mig, well, läs min blogg och förstå *skrattar*

Ha en fin tisdag alla läsare, och glöm inte Desperate housewives har premiär ikväll! ;)

2 kommentarer:

  1. Oooops! Känner igen det där med frisörer som klipper alltför mycket! Usch! Nu har jag tackolov inte råkat ut för det på ett x antal år *peppar peppar*
    Du måste ju lägga ut en bild så jag får se hur det blev, så nyfiken!! Känner på mig att det är finare än du får det att låta som ;-P *love ya*

    SvaraRadera
  2. Va synd att det inte gick så bra hos frisören, men jag är säker på att du är jättefin! Även om du inte fick som du ville.. konstig frisör det där.. Du får skicka en bild till mig så jag får se hur du ser ut :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera