söndag 25 oktober 2009

Helgen är snart slut

Hej på er!
ni som läser min blogg regelbundet vet ju (och ni som inte läser den regelbundet får nu veta) att jag brukar göra lite annorlunda i bloggandet på helgen.
pointsen har överskridits i helgen, och jag kommer inte att skriva ner maten för dagarna tu som varit, mer än att de överskridits ;)
Men jag tänkte skriva upp boot campandet i alla fall

Boot camp, vecka 3 dag 20&21
Lördag
motion/rörelse: Promenad ca 40min (försökte få med sambon men han var inte sugen, inte jag heller och sen tror jag att det inte var så smart med tighta jeansen för stegen blev väldigt få?
steg: 9898 (nådde inte ända fram, men bion slutade 23.50 så jag hade inte en sportslig chans att fixa de resterade 102 stegen;)
aerobic step: 4137 (33min)
pluggande: inget på lördag
Söndag
motion/rörelse: Blossom 30min (allvarligt, de där dipsen!)
steg: 10962
aerobic step: 7093 (60min)
pluggande: mailat min studentgrupp och googlat lite info (hittade tyvärr inte så mycket...) samt fixat två böcker till nästa kurs som börjar nu på måndag. (imorgon)

Nu är det bara 7dagar- det är ju bara en vecka!- kvar tjejer!

Ja, nu är det söndag och helgen är snart slut.Det gick fort.
Sambon bjöd mig på restaurang Jensen och bio igår.
Vi såg filmen Inglourious basterds som min sambos favorit regissör Quentin Tarantino skapat. Jag brukar inte tycka om de filmerna, men den var bra tyckte jag.
Även om den var en aning "köttig" emellanåt *blä*
filmen visar ur flera personers perspektiv. Mest handlar det om en grupp som jagar och dödar nazister (leds av mister Brad Pitt himself) och samtidigt planeras det att störta de högsta inom naziregimen från två håll och av olika skäl...
Jag försökte leta i djungeln inne på SF för att kunna kopiera vad de skriver om filmen, det brukar ju vara lite bättre&mer spännande beskrivning men jag hittade inte och blev sur, så ni får nöja er med den beskrivningen;)

Tränade blossom idag och var till bibblan och lyckades låna två kursböcker *hallelulja,det brukar vara såååå svårt att få låna dessa böcker*
Promenad hem i rusket och sen samlade vi ihop de sista 2000stegen till affären, gjorde mat och tittade på Bigest Loser som vi bandat :)
Det är spännande nu och ett så himla BRA program!

Hoppas jag också får positiva siffror på min våg imorgon (även om det säkert inte är samma viktminskning som de i programmet har på en vecka ;)

Ha en härlig,höstig, söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. SV: Jag har lite olika träningsvideos men en jag gillar riktigt mycket är en av Carmen Electras som inte är något stripping utan styrka. Gaaaagh! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra på vågen imorse. Ni verkar ha haft en mysig kväll igår :)
    Jag tänkte på dig idag när vi åt middag, grillad kyckling och potatissallad. Jag tänkte på vår picknick i somras, det var trevligt det!
    Vi hörs i veckan! Kramar Johanna

    SvaraRadera