måndag 1 mars 2010

Måndag och Mars

Jag ÄLSKAR timotejs bidrag i årets melodifestival, den är så FANTASTISK bra (har den på i bakgrunden nu medan jag skriver)
Har inte sett alla bidrag, har haft annat för mig på lördagarna men jag hoppas ändå att denna vinner.
UNDERBARA den! Ska nöta sönder den *ler*

Har haft en underbar,underbar helg!
Tack kära mor! *love*
Varit mycket med min mor och så drog vi ut på dans i lördags till underbara trubaduren Steven och jag dansade hela natten - ja,eller tills de stängde :O)
Hann med att träffa min fina syster J också och resten av familjen, mosade min systerson L lite. Han börjar bli stor grabben så man måste ju bråka på honom :O)
Fast bäst var nog att komma hem till min underbara Sambo.
Är det inte konstigt att man saknar honom när man bara är ifrån honom en så kort stund, det är ju lite löjligt *ler*

Så kom dagen idag, måndag och mars.
Det började med ett fruktansvärt oväder imorse och jag kände nästan att jag skulle kontakta mitt studentarbetslag och säga att jag inte kom, men det var ju bara att bege sig ut och faktiskt så gick det riktigt smidigt att ta sig till skolan.
Effektivitet och en lång lunch med buffé där det planeras utgång i slutet av mars med kursarna, vi har snart läst ett år tillsammans =O)
Sen var det att åka hem igen och smita in på affären.
Efter det så bestämde jag mig att ta tag i motionerandet som jag skrev om förrut.
Jag har i mina alla hälsotidningar (konstigt att de inte hjälper mig att gå ner i vikt bara genom att ligga i en hög;O) ) hittat ett komigång schema och prickade in mig nu på profilen "soffpotatis" och att det är "dags att komma igång" så första veckan är det till att gå 30minuter/dag.
Så jag tog tjuren vid hornen och promenerade i 30minuter.
I slaskandet, men 30minuter blev det och nästan 10.000steg på räknaren :O)
nu gäller det att kämpa på veckan ut och sedan gå vidare till vecka två i "komigångandet"!
Kostbiten är det värre med, men det ska komma det med :O)

*telefon*
Roligt att min syster J säger att jag aldrig skriver på bloggen men sen ringer och pratar mitt i bloggandet :OP
Men kul att du ringer, för det är inte så ofta nu för tiden och det är roligt när du väl gör det *love*

Plus listan
Snart ska jag åka på spa med min underbara syster J
(som hon fick i 30årspresent av mig och Sambon)
Att vara inomhus i slaskandet
ATT ALLA SERIER BÖRJAR IGEN! =O)
Timotej Kom!

Minus listan

Slask
att ha ont i kroppen (tror det är mammas säng som bidragit till det)

Avslutningsvis,
Grattis till min kära vän "Ägget" som fyller år idag, hurra hurra hurra! =O)


Ha en fin måndagskväll och hörni, ikväll börjar CSI! =O)

3 kommentarer:

  1. längtar tills vi åker iväg systeryster...
    ska bli skoj...
    saknar....
    pok

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du haft en sån bra helg :D
    Peppkram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om Timotej! Jag har lyssnat lite på det turkiska bidraget iår och det är inte så orientaliskt, synd nog. Men vi ska nog hitta nåt annat bidrag att dansa till :)
    Jag hoppas att vi hörs i veckan.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera