tisdag 30 mars 2010

Godis på hjärnan och kvadraten är en rektangel

Bad sambon gömma vårt godis igår, om jag inte ser det så är det nämligen lättare att låta bli det...
När han är hemma så går det lättare att låta bli, eftersom han inte äter och då äter inte jag för att jag känner mig dum om jag äter själv...
Men när jag är ensam, då blir det farligare *skrattar*
Blir nyfiken vart han gömt det bara, och jag skulle säkert hitta det om jag letade...
Men nu har jag ju sagt att jag inte ska äta godis förrän till helgen, kanske lite på torsdag...
Pia: en eller två bitar, det är ju bara det att jag KAN inte ta bara en eller två, möjligtvis EN eller TVÅ skålar/påsar :S
Godis är ett gissel för mig.
Godis är det som fäller mig i mina ambitioner.
Eller rättare sagt, det är jag som ger efter och låter mina ambitioner fall just pga godiset...
För visst är det fantastiskt gott med godis? *suckar*

Turkas J: Då är det alltså officiellt bokat att vi åker uppåt till er i Valborg? Vad kul det ska bli!!! Sambon sa igår att det är ju mer eller mindre bokat, för man vet ju inte ifall någon är sugen på att dyka upp (eller ut?) tidigare =O)

Pills: Jo, planen är ju att jag ska försöka hinna träffa dig och din familj i påsk, jag träffade ju som sagt påskharen och han ville gärna att jag skulle hjälpa honom att lämna ett påskägg till min fina Gudson =O)
Vad gör ni på lördag fm alt. söndag?

Sov rätt länge idag, jag hade inte planerat att göra det- men tydligen behövde jag det.
Och dagen blev inte riktigt som jag tänkt, men likväl bra ändå! =O)
Idag har det varit riktigt vårigt och jag begav mig ut på en promenad med vikter runt handlederna och iförd träningsoverall.
Dessvärre har inte solen orkat torka upp allt som den smält så fötterna blev riktigt blöta -blä-
Men det var härligt ändå, och nu är det ännu mer fint väder ute...
Äntligen vår?
Gled förbi ica supermarket påvägen hem och väl hemma så tog jag fram wii brädan och körde blandad träning i ca 1timme.
Det kändes SÅ bra! Varför har jag låtit latheten vinna så många gånger och inte använt den/tränat mer?
Nu känns det ju så bra i kroppen =O)

Något som inte känns så bra, men egentligen är bra är att jag bokade tid hos tandläkaren idag också. Jag har riktiga skittänder som kostar multum.
Varje gång jag går dit så blir förvisso hålen i tänderna lagade, men hur är det med hålet i plånnboken som besöken lämnar?
Tänk vad härligt att bara FÖR EN GÅNGS SKULL få komma dit och höra att det ser bra ut, lite tandsten och ett besök till tandhygenisten skulle vara bra istället för att behöva boka in 450besök och lagningar för flera tusen...*suck*

Jag kan allså sammanfatta min dag idag med att säga att jag haft fokus på kropp och hälsa, och inte så mycket på pluggandet.
Jag skickade iväg ett mail till min praktikplats och talade om att jag snart kommer dit igen *härligt* och lite kortfattat om mattekursen som jag nu läser och lektionen jag tänkt ha =O)
Föresten, hur många av er vet att kvadrat egentligen bara är ett namn på en rektangel?
Att kvadraten är en rektangel, har samma definition som en rektangel?
Att kvadraten är en rektangel, men att rektanglar inte är kvadrater? *skrattar*
Jag blev helt förvirrad av denna information!
Men nu vet jag det, och delar med det till er andra också (ifall ni inte redan visste det) ;O)

Ja, mer har jag väl inte att svamla om just nu,
Snart är det påsk och jag längtar efter att få träffa familj och vänner *Love*

2 kommentarer:

  1. Det är bokat och klart till Valborg. Hälsa sambon att han ska ta med sina turkiska magdanskläder för det blir turkiskt disco här hemma ;)
    Vi får se när bebisen kommer. H*n kanske också vill träffa er i Valborg så vi får se om h*n kommer ut innan eller har tålamod till att träffa er i sommar :)
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Bläsch! Jag ska också till "pengaslukaren" nästa vecka... Och dra ut en visdomstand!! Kan tänka mig att det inte är alltför billigt *sucka o klaga*
    jag jobbar ev lördag men har inte bestämt mig än om det bli en liten semesterdag där eller ej.. söndagen lär vi vara lite möra ;-)

    SvaraRadera