lördag 13 mars 2010

Skepparholmens spa i bilder


Ja,efter att ha fått behandlingen Sköna fötter, checkat ut, och ha sprungit på löparband och crosstrainer i över 30min så tog vi oss imorse till poolen och inväntade vattengympan.
Ja,jag la mig en stund med "röda fejan" i en av sköna stolarna.


Tom pool och lugn musik i stereon, avslappning på hög nivå ;O)

Här har vi oss i fullt ös, 20min igår och 30min idag!

Ja, vi slappnade av, vi motionerade kroppen men även hjärnan i en massa alfapet omgångar. Till min stora förtret står det 2-1 till syster, och fjärde omgången fick dokumenteras för att spelas klart en annan gång...

Frukostbuffe, levande ljus och utsikten...
Jag gräddade varsin våffla också till oss, och lite pinsamt hade jag i lite för mycket smet så det rann över järnet. Bad om papper och torkade upp det mesta, men lite kladdigt blev järnet *ops*
Det finns det tackolov ingen bild på bara i minnet ;O)


Utsikt från rummet och syster J som försöker ljuda fram något poängvärt ord?


Ja, ni kan ju se vad vi njuter! Brevid (förhoppningsvis om bloggen gör som där jag skriver) varmrätten *mm*

Jag njuter av vin och till höger var förrätten, ankbröst med päronmarmelad och vattenkrasse!

SÅHÄR klädde vi alltså upp oss inför vår fina middag.
Och ett tips till alla läsare, ta inte förgivet att din resekompis har med sig hårborste och därför lämnar du din hemma -vi blev utan borste *skrattar*

På skepparholmen fick man låna rock, tofflor och badlakan -rock o tofflor fick man sedan behålla! =O)
Bilden bredvid tyckte jag var väldigt rolig! stegräknarna vilar på varsin sida kring en cider..
Lite dricka och massa godis blev det på rummet...

Syster fick en make -up på ena ögat och jag lyssnade intresserat till en sminklektion (well, iaf i början då) men jag provade inte något då jag tidigare haft problem med mineral smink.
Det brände på ögonlocken =O(

Återigen, denna utsikt!

Ja, hotellrummet innefrån och så en bild på oss från bussen.
Vi var så smarta att vi tänkte ta en tidigare buss ut, istället för den bussen som sambon messat till mig att vi skulle ta (för då skulle vi ju behöva vänta 20minuter!)
Men det slutade med att vi åkte runt och in på varje lilla väg som fanns...
Bussresan tog 1h! Ja, genvägar är senvägar! ;O)

Det
har varit en fantastisk upplevelse, jag rekommenderar VARMT skepparholmens spa!
Jag rekommenderar även alfapet, vilket är ett fantastiskt roligt spel! ;O)

Jag hoppas du känner att det var en bra 30årspresent!
TACK syster J för en fantastisk fredag och lördag.

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft det jättebra! Va lyxigt det såg ut :)
    Tur att det inte var jag som inte hade hårborste, jag kan inte leva utan den och hårspray! Hoppas vi hörs snart!
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack själv kära syster, det var underbart å mysigt.....
    pok

    SvaraRadera