måndag 8 mars 2010

Jag önskar helgen skulle vara hela tiden

Måndag morgon och jag funderade över hur man kan strypa mobillarmet.
satt den på snooze och konstaterade att mitt huvud hatar mig.
Så startade klockradion, det är svårt att sura när man vaknar till mix megapols morgonshow.
Gillar skarpt kombinationen Adam Alsing, Gry Forsell och Anders Timell! *love*
Men jag hade likväl, väldigt ontihuvudet och den där starka känslan att
"Jag önskar helgen skulle vara hela tiden"
Illa att vilja vara pensionär när man är 26*skrattar*
Fast å andra sidan kanske det skulle vara lättare att vakna ifall man hade ett jobb man älskar och tjänar pengar att gå till, istället för oroandet över arbetande på arbete och examinationer, skrivande, läsande, betyg -bedömmande och refererande in till leda!
Vad hände med min nya positiva inställning som jag skrev om tidigare? *hoho?* ;O)

Ja, nu är det 8 mars och nya tag som gäller!
Syster J och mor önskas grattis på namnsdagen och alla övriga kvinnor grattis på kvinnodagen?
Varför har vi egentligen en internationell kvinnodag?
Varför finns det inte en internationell mansdag? Eller finns det?
Om man har en internationell kvinnodag men inte mansdag, innebär inte det att man säger att mannen får de övriga 364dagarna?
Kan vi inte bara dela lika på året?
ÄR det någon som firar den internationella kvinnodagen?
något man borde forska lite vidare i, kanske?

MEN som jag sa innan jag fladdrade iväg (som vanligt!)
Nu är det nya tag och pointsräknandet började idag!
Och som ett litet plus på det så har vi bestämt, syster J och jag att börja träna tillsammans!
What?!
Jo, jag fick inspirationen från en artikel på aftonbladet.se (tyvärr minns jag inte länken) där två systrar började träna tillsammans med långt avstånd mellan sig.
De bestämde att sätta ett antal steg att uppnå per vecka.
Jag frågade min underbara syster J om inte vi skulle göra samma sak och hon var/är på och vi BESTÄMDE 70.000.
Det kanske inte låter så mycket, men när man studerar så är det väldigt mycket vardagssteg som inte blir av...
Räknade mina från förra veckan och det fattades ca 28.000 då.
Så det blir tufft, men nu jä*lar! =O)

Så straxt blir det steg-jaktpromenad och då ska jag inviga mina 0.5kg tyngder till handlederna som jag fick av min sambo igår
-vi hittade ett par på rea, kostade bara 25kr! *me like*
Fast ska jag erkänna så är jag mest sugen på att ligga på soffan
-har fortfarande huvudvärk och har kommit in i en HEMSK lathetslivsstil *blä på mig!*

Plus lista
Varmare ut månne? =O)
SPA på fredag, SPA på fredag

Minus lista
Personlig ekonomisk kris, har jag någonsin haft så dåligt med pengar som nu?
allt överhängande skolarbete som ska hinnas med, snart ska den här examinationen in och jag HINNER in med...
HUVUDVÄRK!
Att alltid vara trött, onormala trötthetskänslan

Men nu är frågan, promenad eller skolarbete först -innan middag och diskande...
Känns inte livet ibland som att man springer runt i ett ekorrhjul?

3 kommentarer:

  1. Ja håller med om att jag ser annorlunda ut,mörkare och tyngre ;) det gör sitt..
    Visst är det underbart med Mixmegapols morgonprogram =) jag lyssnar också på dom när tillfälle ges,mina söta döttrar har anmält mamma sin till tjej-planet,men hur mga är det inte som anmäls och hur mga får chansen att åka :o,men jag kan ju hoppas,alltid är det nga som får hänga med =) så jag lever på hoppet!
    Vad kul att du kommit igång både med points och träning,heja heja!!
    Vi får tänka på att det blir kul med lite nytt i garderoben till våren & sommaren,när det är som jobbigast.
    Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. kära syster, räknaren stannade på 9720 steg så imorgon får jag klämma in en riktig lång promenad. är ju en jädrans massa steg vi ska upp i, hoppas att det är lika fint väder imorgon som i dag....
    hoppas ni får en trevlig kväll....
    hälsa min broder ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Va bra att du och J har bestömt er att ni ska träna tillsammans. Allt blir ås mycket enklare om man är två :)
    Synd att vi inte kunde ses i lördags. Typiskt att jag skulle bli sjuk. Ring en signal när du ska ut och gå så kan jag hålla dig sällskap och så kanske jag också tar min ut. Kram Johanna

    SvaraRadera