tisdag 16 mars 2010

Undanflykternas mästare Li! =O)

Hej på er i marssolen!
Idag slåss jag mot ett sjukt godissug. Reklam på teven är inte hjälpsam. =O(
Men tog istället en macka med lite ost och marmelad på, fick ta lite av poängen jag försöker samla på mig till godiset i helgen, jo, det ska bli skärpning nu! INGET fusk! INGET överskridande av points! *hytter med fingret till mig själv*
Målet är ju nära, ca 7kg, till 68 men tänk att vägen dit kan vara så lång...

Dagens steg blev 10970
=48298 to go =O)
Pluslistan
Att gå upp och ha morgon med sambon
"Hejdå pussen" (den får jag ju alltid, men har ju inte tagit upp den tidigare konstigt nog, den gör en så glad!)
Snödroppar och sol på promenaden imorse (ingen igelkott dock)
Marmelad! Vad det är gott!

Minuslistan
Allt slit som aldrig belönas, lågt betyg på förra examinationen

Smaklökarna idag
Körde en budget idag och gled in på ett Lidl på promenaden, köpte där en cola light för 4kr som heter Freeway -rekommenderar den inte och förstår att den kosta fyra kronor *skrattar*

Den nya yoghurten
smakades imorse, (skrev om den igår) den var god MEN smakade övervägande persika och intet papaya.

Ja,nu har jag suttit ett tag och funderat vad jag ska skriva om men inte kommit på något mer att förtälja just nu, så jag ska istället ta och öppna upp dokumentet med examinationen som ska in nu på söndag för att försöka skriva lite, hur var mantrat Pia? Ett år går fort, ett år går fort!
Fast det blir än fortare söndag, speciellt eftersom jag ska jobba endel också.
GAH, hur ska jag hinna, hur ska det gå?
Lika bra att kavla upp ärmarna och tag i det nu på en gång.

Men det tar emot!
Känner mig rätt trött efter en låååång dag i skolan och det är snart dax för en repris av Gre'y på femman...
Det lockar mer.
Sen är det ju ändå dags att börja med middagen och diska lite...

Låt mig presentera,
UNDANFLYKTERNAS MÄSTARE:
Li =O)


2 kommentarer:

  1. Heeej!
    Känner så väl igen det där sötsuget! Varför finns det?? :-P Men trots fuskande förra veckan så visade vågen -2,2kg :-D Så visst får man fuska ;-)

    Härligt med en igelkott! Pratade om just igelkottar för någon vecka sen och vipps så kom inlägget från dig :-) Det är ett fint vårtecken!

    KRam kram /Pills

    SvaraRadera
  2. Ja precis så var mantrat,ett år går fort,ett år går fort..säg den varje dag det känns jobbigt,men det e klart att när man e mitt uppe i ngt så känns det som 100 år :( så förstår hur du kan känna det.
    Nope,jag planerar ingen fest men alltid bra med tips som man kan ha i bakfickan,ev nu till påsken =)
    Sötsuget du pratar om,vet jag exakt hur det är,kämpar med det nästan varje dag :(
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera