onsdag 3 mars 2010

O som i onsdag och orimligt trött

Jag snooza hela morgonen och kom till sist upp halv tio.
Åt lite frukost och konstaterade att det är väldigt,väldigt vackert väder ute idag =O)
Men jag har dessvärre tvättstugan och jag har aldrig sett så mycket tvätt här hemma förr!
Jag sa till sambon att det är ett under att tvätten inte ätit upp oss ;O)

Igår var det skola för hela slanten, sen lite handla och sen promenaden på 30 minuter.
Lagade god middag igår, inspirerad från Grekland nu när man sitter och drömmer sig bort och tänkte dela med mig till er =O)



Grekisk sallad ála mitt egen blandning;
fetaost, gurka, tomat, gul lök i ganska stora bitar och så har jag på lite olivolja och salt.











Här på andra sidan är det en
"Grekisk sås till pasta"
300gr quorn bitar
1tsk olivolja
1 squash, zucchini, courgette
2klyftor vitlök
6st soltorkadetomater
1msk vetemjöl
1dl buljong
2dl matlagningsgrädde 4%
75gr fetaost
2msk basilika
kokt pasta

Stek quorn i oljan. Dela squash, vitlök, tomtar och låt det steka en stund. Vispa samman mjöl o buljong i en kastrull, låt koka upp under omrörning. Tillsätt grädden och låt sjuda någon minut. Rör ner det du stekte och smula i fetaosten. Smaka av med salt och peppar och strö över hackad basilika och servera med pasta.

Receptet kommer från viktväktarna.se men eftersom jag inte börjat räkna points igen (ännu) och kör med det nya systemet så har jag dessvärre inte skrivit upp hur många points det är..

Nästa gång ska jag pröva att ha kyckling istället, tror det blir ännu mer smaskigt.
Plus att det inte är så ofta vi har quorn hemma- vi köpte sist på extra pris ;O)

Men nu tänkte jag titta på avsnitt ett av Criminal minds (Säsong 1 som jag köpt) för att ladda inför nya avsnitt imorgon, i can't wait!

Som sagt, idag blir det mest tvätta och så ska jag försöka klämma in den där 30minuterspromenaden.
Diska och planera middag. Vad ska man äta? Förslag någon?
kommer hela onsdagen att ha passerat =O)

Ha en skön dag!

2 kommentarer:

  1. flygande är ju gott....
    tvättade igår hemma hos pappa å y, kom lagom till korvgrillningen utanför garaget...pok

    SvaraRadera
  2. Gu vad du e gullig Li som orkar kommentera,jätte roligt att du följer min blogg,ja du vet säkert själv hur det är..man får liksom bloggtorka och funderar på om man ska lägga det på hyllan,men sen så finns det sånna som du som gör så att man orkar blogga vidare,tack!
    Du e super duktig som promenerar så duktigt,det är ju så bra med promenader!Ska själv sätta igång med det direkt snön har smält,längtar!
    Kramis!

    SvaraRadera