onsdag 10 mars 2010

Trött på bloggen



Vackra bilder från min promenad idag, Sverige är fint och jag tror -TROR- våren är påväg!!!
Dessvärre så promenerade jag i nästan 50minuter men likväl motarbetar stegräknaren mig,
Kom igen!!!
Slutstegandet idag blev alltså 8381 (för jag har inte räknaren på mig inne i lägenheten)
Vilket betyder
= 43 055 steg kvar denna vecka för att nå målet

Idag
provade vi dessutom ett nytt recept här hemma, Fetafylld kyckling!


1 portion

20gr fetaost
1 hackad soltorkad tomat i marinad
1 kycklingfilé
olja (till stekning)
salt o peppar
1dl kokt couscous
Stekta grönsaker (jag tog purjolök, paprika å squash)

Smula feta och blanda ihop med den soltorkade tomaten. Skär ett snitt i kycklingfilén som du sedan fyller med fetan och tomaten. Fäst med en tandpetare och stek. Lite mer än 5min/sida. Du får själv ha koll så den inte är rosa! (det är svårt med tid för det är ju beroende på hur stor/liten den är)
Salta och peppra, jag hade dessutom på lite vitlökspulver ;O)
Stek grönsaker och gör couscousen.
Och njut! *mmm*
Pointsvärdet är 5,5p (enligt gamla v.v. räknandet)


Plus lista
Drömmen om radhuset
Nya recept som verkligen håller vad de lovar och blir/är goda
Grey's anatomy ikväll
Drömmen om en charter snart
Lär dig spanska på nätet o med fina sambon!
Spa på fredag, spa på fredag, spa på fredag!

Minus lista
Stegräknaren, ALLVARLIGT!
När man ska ladda upp foton på bloggen, gah!!! Tar tid och blir inte som det ser ut då man skriver själva inlägget *blä, blir då TRÖTT PÅ BLOGGEN!*
Att sova dåligt&för lite
Dyra charterresor

Det var allt för denna gången, ha en fin kväll =O)

1 kommentar:

  1. titta!!!
    nu har du ju annonsen om thaikvinnor igen, vad skriver du om eg syster??
    snart är d fredag :) ska bli superduperkul
    längtar

    pok

    SvaraRadera