måndag 29 mars 2010

Film,vikt,motion,godis,tv-ja det är nog dagens blandning ;O)

Nej, jag ger upp!
Har suttit och försökt föra in bilden på mig i de jättesnygga 3D glasögonen som jag hade i lördags, men jag har laddat upp bilden tre gånger men likväl är det tomt här...
Det är så tråkigt när bloggen bråkar och då är det ju inte konstigt att man tappar sugen att lägga upp bilder...

Men låt oss koncentrera oss på något mer positivt istället!
Vi var iväg och såg filmen AVATAR i lördags.
VILKEN ENORMT FANTASTISK FILM!
Jag blev så berörd och rörd av den att ögonen tårades emellanåt (iofs inget ovanligt, jag är rätt känslig...) och det blev även så att jag kunde "känna inuti mig själv hur ont" det gjorde...
Jag rekommenderar den starkt och kommer nog i framtiden införskaffa den till filmsamlingen här hemma, fast det blir ju inte 3D.
Det var en annorlunda upplevelse att se film i 3D.
Tog jag av glasögonen så vart bilden helt suddig och ibland tappade jag fokus och såg bara "kanterna runt" glasögonen *skrattar*
I slutet så spelades även en fantastisk låt, jag undrar vem som sjöng, och även den fick ögonen att tåras.
Jag älskar musik som kan beröra på så sätt.
Hur kan musik beröra så djupt?

De 70.000 stegen som var tanken förra veckan kom jag nog inte upp i. Lägg märke till ordet nog för det var så att någon gång under allt mitt promenerande igår så började den blinka "dåligt batteri" OCH jag vet inte hur länge som den blinkat så...
Den stannade alltså någon gång under promenaden på 6541 eller däromkring, men jag gick likväl en promenad på 30minuter till och även ett par vardagssteg som inte "räknades".
Jag skulle tro att jag kom upp i 10.000 minst iaf, men det var likväl för lite...
Överger detta med 70.000steg i veckan och kör på att logga mina steg på stegklubben istället.

Och imorse var det invägning igen, och vågen visade 73,0.
Ingen förändring, varken plus eller minus.
Jag fuskade lite i helgen men inget märkvärdigt om man jämför med tidigare fuskande som ändå givit något ynka resultat, så jag var lite besviken.
Återigen så är det "spöksiffran", kan jag väga mindre eller är detta allt jag kan nå?
Jag har ju varit här så många gånger.

Jag har inte så stor förhoppning denna vecka, för nu går vi in i påskveckan =O)
Jag kommer att unna mig att äta, dricka och må gott.
Min plan är dock att försöka röra extra mycket på mig denna vecka,
försöka få in minst två träningspass hemma och sedan mycket steg på räknaren.
Men annars som sagt, inget fokus på vikten speciellt denna vecka utan nya tag efter påsk.
Fast för det behöver det ju inte bli överdrivet intag av allt gott...
Jag ska försöka hålla fingrarna borta från allt UNDERBART GODIS tills fredag och lördag denna vecka...
MEN det är SVÅRT!
Kanske ska tänka på det där godisuppehållet jag funderade på förr, men hur skulle jag klara ett sånt igen?
Herregud vad jag är fixerad vid godis! Som ett barn!
Fast jag är ju faktiskt ett barn ;O)

Denna vecka är det specialare med CSI på 5an, hoppas det är riktigt bra!
Ge någon en extra kram och dröm att sommaren snart är här!

3 kommentarer:

  1. På påsken får man äta godis!
    Mattias tyckte det var ett bra förslag att ni kommer på Valborg :) Tack för pratstunden idag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. *hejjar på*
    Flitig du har varit då!!
    När var och hur kommer er påsk se ut?? Tycker vi ska boka in en dag att ses?
    På lördagen så är vi barnfria på kvällen (jobbar till 14) som sagt och då ska det partajas lite :-) vart är inte bestämt med tror det blir här på hemmaplan..

    SvaraRadera
  3. Godis åh vad underbart,nä hur ska man kunna hålla fingrarna i styr ända till på fredag ??? Ja a det är bara att kämpa på eller så tar jag en eller två innan fredag ;) hi hi hiii
    Godisuppehåll ?? åh det skulle jag inte klara av,är tokig i godis :P

    SvaraRadera