måndag 15 mars 2010

Ett fantastiskt vårtecken!



Är detta inte ett fantastiskt vårtecken?
Den som längtar efter tussilago har för låga förväntningar.
Jag kan inte ens minnas sist jag såg en sån här liten kompis, och att se en mitt på Fridhemsplan!
Fridhemsplan är nästan mitt i "stan", omgiven av bilar och miljontals folk (det känns så iaf), trafikljus och restauranger, fik med mera...
Jag tog en promenad till skolan idag och gick förbi där, vilket jag är väldigt glad för nu =O)
Det prasslade till i buskagen på en mur ovanför trottoaren där jag gick och DÄR var den, liten och munnen full med löv som den fyllde en håla med.
Jag blev så glad!
Jag skickade mms till Sambon och visade samtliga, kanske inte alltför intresserade/impade, klasskamrater den lilla parveln.
Och nu, kära bloggläsare, visar jag den för er =O)

Så hur gick det efter omstarten med viktväktarna?
Det blev inte någon nedgång, vilket kanske inte är så överraskande.
Däremot så känns det bra att jag trots allt njutande stod kvar på samma vikt som vid invägningen (74,6)
Ny vecka, nya tag och nytt försök att INTE fuska i helgen! *bannar sig själv*

Motionen då?
Efter spa helgens vattengympa och gym så är jag bra sugen att komma igång..
Men just nu säger plånnboken stopp och förvisso är vädret påväg åt rätt håll
-men tills det är snö och isfritt så blir det inget springande (kan ju knappt gå!)
Däremot gäller fortfarande 70.000steg/veckan -eller hur syster J?
Dagens steg 10732
=59268 to go =O)

Nu närmast är det time att börja med skolarbete...
Det är inte mycket tid, men mycket att göra!

Pluslistan
Tack Pia för nya mantrat (1år går fort, 1år går fort) och för dina kommentarer =O)
Röda vindruvor
Den nya smaken på yoghurt som jag hittade i affären idag, tillfälligt besök Persika och papaya, hur gott låter inte det?
Semesterplaneringen med sambon tar sin start

Minus listan tänker jag låta vara tom idag, för just nu känner jag mig faktiskt väldigt glad och full av positiv energi! =O)

2 kommentarer:

  1. Kikar in hos dig med! :) Svarde på min sida dock. Ska kika mer en annan dag när jag har mer tid. Vill bara tillägga att jag är lärare :)
    // Viktvaktaren

    SvaraRadera
  2. Ching chong!
    Vilket härligt vårtecken =)mer sånna vill vi ha !
    En annan stod precis inte still med vikten utan + 1 kg,booo..hade varit glad om jag ens stod still;)men som sagt ny vecka och nya tag,vi är duktiga som kämpar på,så en klapp på axeln till oss för att vi kämpar !

    SvaraRadera