fredag 19 mars 2010

längtar till sommaren...

Min moderna pappa har nu lyckats hitta hit till bloggen, välkommen!=O)
Snart kanske du kan lära dig att lämna kommentarer istället för att läsa och kommentera till mig i telefonen? *skrattar*
Trevligt nog så pratade vi även om semester i sommar, kommer det komma någon sommar?
Sommaren är så kort och det är så mycket man vill hinna med =O)
Min fina sambo hittade detta som förslag
http://www.olandsdjurpark.com/content/view/14/39/
Visst låter det häftigt att bo mitt i ett safari? (förvisso är det stängsel emellan)
Men i tankarna hade han nog också mina fina syskonbarn också, ett vattenland för pirater (systerson M) och vattenlandet med alla möjliga sorters kanor (systerson L)
Vi hade ju jättekul i vattenlandet på Mallis så det skulle säkert bli toppenkul =O)

Pappa berättade att han och Y hade pratat om Legoland också, och det låter ju inte helt fel det heller -jag har aldrig varit där och det sägs vara rätt häftigt =O)
Sen har jag inte varit i danmark heller.
Åh, det är så mysigt att göra saker tillsammans och det var så länge sen vi åkte iväg "la familia" =O)

Men det dröjer ju ett tag till sommaren och semestern är här...
Har precis läst igenom mitt arbete och petat lite i det och nu får det räcka.
Summa kardemumma så är det återigen över 15h nedlagt på en uppsats..
Ett år går fort, ett år går fort...

Jag har tittat på lite avsnitt som jag missade när jag jobbade, älskade Gre'y och tack sambon för att du bandade det =O)
Sen har jag nog fastnat här under fleecefilten och bara slöslappat och det känns sååå skönt =O)

Jag har ändå varit lite aktiv, diskade ett berg så nu är det smågrus kvar -vilken metafor! ;O)

Så hur blir resten av dagen?
Just nu är jag mest sugen på att ligga kvar i soffan en stund till, känner mig rätt trött fast jag precis ätit lunch och två godisbitar slank ner...tre...
Nu gäller det bara att bromsa! Inget MER godis!
Jag ska ju äta godiset imorgon...
Nu har jag skött mig hela veckan och då ska det ju inte brytas nu! Jag vill ha resultat på måndag och då kan inget FUSK förekomma har jag ju sagt *argumenterar med sig själv*

Borde gå ut och gå också, dagarna innan här har det inte blivit mycket steg på räknaren,
onsdag 6783
torsdag 8279
= 32 777 to go!

Det
borde ju inte vara så svårt att komma upp i 70000steg iveckan men tro mig, det är verkligen det!
Och i helgen ska jag jobba så då kan man inte riktigt styra över det hela, förra veckan var jag ju tvungen att gå en två timmars promenad på söndagen för att få ihop det hela..
Så med andra ord borde jag ju bege mig ut och samla på mig så mycket steg som möjligt nu, innan jag åker till jobbet.

Lägg märke till ordet borde och att jag kryper ihop under fleecefilten igen och stannar i soffan.

Ha en fin helg allihopa!

2 kommentarer:

  1. Tänk på att planera in besök i Dalarna i sommar! Det får du inte glömma :)
    Tack för pratstunden idag. Ha så kul på jobbet i helgen!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Precis så ska det låta "ett år går fort,ett år går fort" du har kommit med i galoppen Li ;)kul,fortsätt med den inställningen så ska du se sen när ett år har passerat att Pia minsann hade rätt ;)

    SvaraRadera