tisdag 9 mars 2010

Återigen T som i Tisdag och Trött

jag tog mig ut på en långpromenad i måndags (igår alltså) med vikterna runt handlederna, enligt stegräknaren så var det aerobic steg i 52minuter.
Men tror ni det blev några 10.000 steg?
Nej, den rackarns räknaren visade bara 8406 steg när jag kom hem! *surt*
Lite misstänksamt tänker Li, speciellt eftersom när jag var ute i lite över en timme i fredags så fick jag ihop nästan 10.000.
Kan det vara för stora fickor på byxorna jag hade? (träningsbyxorna)
För idag gick det ju lite bättre när jag behöll jeansen efter praktiken och knatade runt (i ca 40min) men å andra sidan hade jag gått mer innan.
Kom upp i 10.000 plus.
= återstår 51 436
Tack syster J
för att du nappa på idéen och får mig att vara aktiv (mot min lathets stora skräck och vilja!)

Egentligen
ska jag inte sitta och blogga, jag borde ta tag i både skolarbete och hem, men jag har inte riktigt orken.
Lite skolarbete ska det iaf bli innan tv-kvällen fortsätter (läs börjar)
Och så borde jag diska och städa, men det får nog bli imorgon ;O)

Utvärdering av början med viktväktarna (igen) sen igår;
Det svåraste är att jag är så grymt sugen på sött hela tiden. *like always* =O(
Det, och att inte ta de dära ostsmörgåsarna på eftermiddagen är det värsta just nu.
Lägg till digestivekexen med ost också!
Är också väldigt trött på yoghurt o banan frukosten -även om den mättar.
Något viktväktarvänligt frukosttips någon?


Plus listan
inspirerande, motiverande och FANTASTISKA pedagoger som jag möter
Barn, underbara, FANTASTISKA barn!
Röda äpplen, I just love it!
Sol, kan det vara vår på gång?
SPA på fredag, SPA på fredag, Sa jag -SPA på fredag! ;O)

Minus listan
Cola lighten tog precis slut!
Har haft ont i nacke och axeln, kan det vara en oaktiv muskel som protesterar mot vikterna under promenaden från igår?
Examinationen kommer närmare och ingenting har ens påbörjats i den riktningen...
SLASK är ett måste för att våren ska komma, men det suger att bli blöt om fossingarna


Glöm inte mästarnas mästare och Desperate housewives ikväll, och är du sugen så behövs det städas här hemma ;O)

Sist men inte minst, tack för kommentarerna ni lämnar till mig, blir så glad när det står att "..komentarer att granska" =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar