torsdag 25 mars 2010

T som i trött och torsdag

Jag är väldigt trött.
Och idag har vi grått väder och kallt ute, är jag sugen på att gå ut?
Nej,faktiskt inte.
Ska jag gå ut?
Jodå, det ska jag...

Jag gjorde något som jag inte ska göra imorse.
Fuskvägde mig.
Efter så fint resultat i måndags så blev jag så sugen på att se hur det hade gått hittills denna vecka, och för att få en hint inför måndag.
JAG ska inte fuskväga mig!
Vågen visade +0,4 fastän jag följt mina points och promenerat om dagarna som vanligt.
Detta påverkade mig negativt.
Jag una mig själv en mugg o'boy nu och det är ju inte hela världen, men jag känner igen detta..
Någon kanske känner igen det, när man bara "Jag har ju verkligen ansträngt mig och ingenting funkar så nu skiter jag i allt -vad spelar det för roll då det inte blir någon skillnad iaf" och så går det utför...
Jag ska försöka hålla mig till pointsen och så veckan ut, med litet undantag idag då jag tänker ta lite "sylt" utan att räkna den till våfflorna som jag har tänkt äta.
Våfflor är inte bra för kroppen, men jag tror de kan vara bra för själen ;O)
Dessutom så äter jag soppa innan, så det blir lite som en efterrätt, och jag håller mig även inom pointsen.
Men med tanke på vågen imorse så borde jag ju verkligen inte...
Äh, slå bort det där nu!
Inte falla i gropen nu, nu skulle du ju satsa! *bannar och peppar på mig själv*
Vad gör ni när ni känner att ni är påväg att "åka dit"?

Annars har jag haft en riktig skräpdag.
Skolan var ingen höjdare och jag kände idag igen en SÅ stor motvilja...
Dagarna känns omotiverande, oinspirerade och mest fulla av en massa tjaffs.
Ibland funkar inte saker och ting helt enkelt, men det som är extra tungt är när det är överskott av negativ energi och olust hos många och så går det runt i en negativ spiral.
Jag vet inte hur jag ska orka bryta detta eller ta mig ur det hela, men det känns verkligen som att det behövs och det är snabbt för att jag ska orka.

Mitt bästa försök till att bryta denna sinnesstämning nu blir alltså att göra en pluslista.

Dagens pluslista
Bokserien Sagan om isfolket, tänk att det bara är fyra delar kvar!
Påsken är snart här -träffa familjen
Ännu mer snart är det helg, och för helgen är det ENDA som gäller mys med min sambo
Sambon, om ni bara visste vilken underbar sambo jag har*love*
vänner hör också hemma på denna lista
Att läsa andra människors bloggar/tankar/liv,
och självklart, kommentarer till o på det jag skriver här ute =O)

Nu tror jag att jag iaf kom in i ett positivt stim, för nu kom jag precis på att det är ju TORSDAG och det betyder ju CRIMINAL MINDS! =O)

Måste ta ner mig lite på jorden nu så det inte blir alltför glatt,
Dax att vika tvätt ;O)

1 kommentar:

  1. Åh jag vet exakt vad du pratar om..men ge inte upp nu,du e ju såå duktig och fortsätt kämpa det ger utdelning till slut ;) jag hade ju för ngn vecka sen 2 riktiga skitveckor,först visade vågen +0,1 hg och veckan efter visade vågen + 1 kg och då kände jag bara att nä ä nu ger jag upp,men fortsatte ändå =) och nu har jag gått ner 4 kg hittills,har 6 kg kvar :P
    Så nu kör vi Li ;) och man får ha dåliga dagar,bara det inte blir varje dag !

    SvaraRadera