söndag 14 mars 2010

S som i söndag och snart sova

Ja, så har en heeeel vecka gått igen!
Nästa vecka är det både examinationsuppgift och jobb på agendan så frågan är ifall jag kommer ha tid med något annat då *suckar och räknar till tio samt upprepar mantrat, 1år+ kvar, 1år+ kvar...)*

Snabb utvärdering av viktväktarna denna vecka:
Jag höll hårt på det, tills det blev fredag och spat kom...
Och ibland ska man faktiskt una sig att leva av "må-bra-kontot" det värsta är ju att jag i och med "fuskandet" på fredagen, höll samma tempo och stil helgen ut.
Varför ger jag mig inte? Om jag fuskar en dag så borde jag ju inte fortsätta i flera...Det räcker ju att fuska en och skärpa sig lite extra de andra istället...
Även om det inte verkar så i mitt bloggande, eftersom det alltid är samma tema -upp kilona jag går ner och så börjar jag om,och upp och om- så vill jag verkligen gå ner de "sista" kilona till målvikten!
Vi får se imorgon vad vågen säger.
Hur som helst så har helgen varit toppen och jag ångrar intet =O)

Hur gick det med stegen?

Jag kan både med lite stolthet och glädje tala om att jag denna vecka gick 70097 steg!
Till nästa vecka så ska jag dock försöka ha lite jämnare siffror per dag, för idag blev det en RIKTIGT lång promenad för att få alla de steg som fattades, två timmar var jag ute och gick.
TUR att det var härligt vårväder ute =O)

Pluslistan
Rester då man inte orkar laga mat =O)
Spa upplevelsen som var fantastisk!
Seriestrippen på baksidan av "Nyteknik" (sambons tidning)som får mig att skratta många gånger,den senaste:
Två män i en verkstad som jobbar och så frågar den andre ifall han får låna den förstas fil och då kommer en polis och säger "aha, fildelning" *skrattar*
*Mys med sambon*

Minuslistan

Träningsvärk i muskler jag förträngt jag har
Fortfarande denna trötthet...
Att det inte fanns något speciellt på rean i de affärer där jag har presentkort, men det kommer väl snart =O)

That's all for now, go'natt! =O)

1 kommentar:

  1. Du skriver väldigt bra måste jag säga,du har sån skrivarglöd och en massa roliga tankar,själv är jag verkligen inne i en dålig skrivarperiod :( tråkigt,men ibland har man sina perioder.
    Skönt med spahelg och kul med bilder =)
    Härligt med träningsverk,då känner man att det gör nytta att träna!
    Ett tips till ett nytt mantra,1 år går fort,1 år går fort o.s.v.;)
    Ha det gott !

    SvaraRadera