måndag 22 mars 2010

Vikt och steg, och lite annat?=O)

Tyst i bloggen över helgen för jag har jobbat, men nu är det en solig måndag och jag är här igen! =O)
Ny vecka men ska ändå ge en kort resume av förra veckans avslut.
Tog mig i kragen och höll mig till budgeten av viktväktarpoints, kanske blev det ett litet övertramp igår (för då blev det pannkakor till lunch och sen en glass på kvällen hos sambons föräldrar) men mycket bättre än vad jag brukar. Helgerna är min värsta fiende *skrattar*
Stegen var jag dessutom lite orolig över, för det fattades ju en del för att komma upp i de
70 000.
Men även där tog jag mig i kragen, samlade på mig 10000 i fredags INNAN jobbet och sen gick jag faktiskt upp tidigare både lördag och söndag och promenerade innan jag började jobba.
Resultatet i steg förra veckan:
71 328!

Och när vi pratar om resultat...
Idag var det vägning och jag blev såååå glad!=O)
Vågen visade 73kg
Jag har gått ner 1,6kg!
Nu gäller det bara att hålla detta...
Ibland tror jag nämligen att det vilar en "förbannelse" över min vikt.*skrattar*
Jag kommer till 73kg, en gång var det tom 72,8 men sen så fuskar jag, tappar lust och motivation, fuskar och tappar orken...
Och så går jag upp igen till 75-76 för att börja om på nytt igen...
Och jag är trött på det!
Det är så onödigt, för det gör ju att jag får börja långa vägen till målet igen.
Det är som att komma halvvägs för att komma på att jag glömde något vid starten och att jag då får gå tillbaka...
MEN nog om det, nu gäller positiv energi och fokus mot målet på 67kg.
6kg kvar

Idag stannar stegräknaren på
8699
=61301 to go! =O)
Det är bra att jag har något att hålla mig till. Hur går det syster J?
Annars har jag blivit sugen på att göra något sånt där som företag brukar anmäla sig till, ni vet "gå till Rom på ett år" eller liknande...Men trots ihärdigt googlande så hittar jag inte hur mycket steg det är uppsatt att man ska nå.
Någon som vet/varit med och vet hur många steg det krävs att "gå någonstans i världen"?

Ja, annars har jag nog inte tänkt skriva så mycket mer just nu...
Ska kika in i köket och se ifall färsen tinar bra i solen eller om den ska få bada, så har jag tänkt skriva en veckomatsedel och sen är det dags att diska och laga mat igen -ikväll blir det tacos! =O)

Hoppas ni haft en skön start på veckan!

1 kommentar:

  1. Prova denna sida. Jag är inte aktiv där nu men vecka 15 startar jag med jobbet så då kommer jag även att skriva in där. Tror att sidan är nått för dig.

    http://www.stegklubben.se

    Grattis till minskningen!!!!

    //Viktvaktaren

    SvaraRadera