onsdag 31 mars 2010

Jetlag pga sommartid eller vad?

Samma visa, sova alldeles för mycket och länge idag...
I och för sig så sov jag inte så jättebra inatt, syndromet att vakna och titta på klockan är tillbaka =O(
Men sov längre på morgonen och ändå är jag trött.
Kan det vara jetlag på grund av sommartid? ;O)

Idag var och är det inte så fint väder ute.
Men igår då jag var ute och gick så var marken så upptorkad (på viss del av gångsträckan) att jag blev småsugen på att springa, så idag snörade jag på skorna och begav mig ut.
Flåset är helt borta och jag trodde jag skulle dö, faktiskt *skrattar*
Sprang 15min och enligt stegräknaren 1,7km.
Men efter det så kändes det som att jag drabbats av migrän.
Jag fick så SJUKT ont i huvudet.
Jag kan inte minnas att jag varit med om den intensiva smärtan i skallen förr efter att jag sprungit och funderar på vad den kan bero på?
Kanske tog jag ut mig för mycket på en gång, för jag ville ge upp flera gånger under tiden.
Men när de tankarna kom så tänkte jag istället, "kom igen, det här klarar du ju!" och körde på. Kanske skulle jag börjat lite lättare och kortare sträcka?
Fast samtidigt så var det ju en kortare sträcka än vad jag "brukade" springa...
Spänningen i skallen har nu släppt till viss del när jag suttit och tagit det lugnt en stund.

Ska straxt hoppa in i duschen och sen försöka hinna läsa lite kurslitteratur innan jag svidar om till något snyggt och beger mig för att möta klassen för middag, bowling och utgång =O)

Ha en skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar