torsdag 25 februari 2010

Just nu

Jag vill inleda med att skriva om det sorg besked jag fick i skolan idag.
En fantastisk, FANTASTISK lärare som jag haft vid introduktionen på lärarutbildningen och som jag fått blivit inspirerad av under föreläsningar och "mattedrama verkstaden" har tyvärr gått bort.
Det är svårt att ta till sig och jag tänker på alla de barn han berört och hoppas innerligt att jag blir minst en lika inspirerande pedagog då jag är färdigutbildad.
Tack R för att du inspirerat och fortfarande är en fantastisk förebild för oss på utbildningen.

Det har varit en riktigt hård vecka och jag känner mig rätt sliten, tror dock att förkylningen har lämnat min kropp *peppar peppar* så nästa vecka ska jag ta tag i motionerandet igen.
OCH förhoppningsvis i kombination med kosten.

Imorgon ska jag åka hem till Sherwoodskogen, det är alltid lite blandad feeling det där.
Det är så kul att åka hem, men man hinner inte med att träffa alla på så kort tid och sen är det lite tråkigt att vara ifrån Sambon. Töntigt, i know, för vi träffas ju VARJE dag/kväll, men det går inte att jämföra med helgerna då man har mer tid tillsammans.
MEN i helgen är det bokat med Morsan och Miss H, och vad som är inbokat är den FANTASTISKA trubaduren Steven!
Så vad ska man packa ner att ha på sig?! =O)

Pluslistan
Underbara Sambon som körde mig enkom så jag fick hämta mina termobyxor på jobbet!
Att lära sig spanska via internet, jag är helt såld och pluggar ord! SPRÅK=ROLIGT =O)

Minuslistan
Långa dagar i skolan och mycket att göra
Disk och tvättberg som växer sig onormalt stora i lägenheten just nu!
Att ingen av systrarna följer med som groupies

Ha en superb helg!
Buenas Tardes eller kanske Buenas noches? (Good evening och Good night) ;O)

2 kommentarer:

  1. Hej Li!
    Smittar det bloggvägen kan du nog ha smittat mig isånnafall;) hi hiii..
    Ja visst är det nog en epedemi vi har här i Svedala,att drömma sig bort till värmen :)vi är nog inte ensamma om det!
    Det är en rosa delfin och dom finns inte så många utav,så väldigt roligt att få uppleva att få klappa en sån in real.
    Kan det vara så att du känner Inger.O.? Läste på facebook nämligen idag,att en av hennes lärare gått bort idag,världen är orättvis emellanåt!
    Ha en toppen helg du med =)

    SvaraRadera
  2. ha d så skoj ikväll, men ta d lugnt m spriten så dina fötter får va hela...ok

    pok

    SvaraRadera