måndag 1 februari 2010

Måndagens goda middag


Jag måste bara ta och dela med mig av detta GODA recept! Jag fattar inte att jag gjort/gör denna mat så sällan när den är så god som den är =)

Pitabröd med kycklingröra 3port

3 pitabröd
två kycklingfiléer som du kryddar/marinerar själv efter smak o tycke
1dl tärnad ananas
1banan
5syltlökar
2tsk mango chutney
3msk matlagningsyoghurt
1msk majonäs
(1msk curry- men den glömde jag idag och det var suveränt gott ändå! Kanske godare utan tom?)

strimlad sallad och paprika



Blanda kalla kycklingbitar (som du alltså tillagat, stekt eller så) med tärnad frukt och hackad syltlök i en sås av chutney, yoghurt, majonäs och curry. Fyll pitabröden med sallad och paprika och njut! :)
Veckansvikt
74,3 (ner 0,3kg sen förra veckan)
Kanske inte så förvånande med sån "liten" viktnedgång -för ni skulle ha sett hur jag åt i helgen...Det är förklaringen. Men så är det ju bara att köra på och ta nya tag denna vecka!
Och TVÅ STORA PLUS på pluslistan just nu:
1. På lördag kommer hela min underbara tjejgängkrets sen högstadiet och (förhoppningsvis hela livet ut) hit!!! (ja,alla utom Akupunkturen som fick förhinder :(
2. SÅG precis att ALLA mina UNDERBARA serier börjar igen och återvänder den 1a Mars! Criminal minds i massor *ler*
Hoppas starten på er vecka varit toppen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar