måndag 15 februari 2010

Sjuk

Sambon säger att jag alltid är sjuk när vi kommer tillbaka från Sherwoodskogen.
Och här sitter jag nu vid datorn, rätt svettig av ansträngningen att sitta upp, inte så snorig just nu(kanske det gav upp efter allt snytande denna morgon?) och halsen hatar mig.
Och jag hatar att vara sjuk.
Det var bara att skicka sms till studenarbetslaget imorse och till min lärare, för till skolan kom jag inte helt enkelt.
Så nu blir det en extra uppgift att göra, mitt i examinationsskrivandet.
Jag är verkligen jättegnällig när jag är sjuk =(
Så jag ska gnälla lite till, igår när jag kom hem så startade jag min fina dator.
Men nej, den starta inte.
Sambon kom hem och jag sa "den startar inte, hjälp mig" och han meddelade att nu har datorn givit upp. Den don't funka any more!
Min dator!!!
Så nu sitter jag vid hans stationära och det känns inget vidare...jag vill ju ha min!
Och jobbigare blir det, för som den klant jag är så har jag inte sparat det sista skolarbetena på usbn så en hel kurs är borta...
Och allt som jag har inne på favoriter är också HELT borta,
Tur att ni, Pia och Ija lämnade en kommentar i min blogg så jag hittade er igen (två bloggar jag följer) =)

Hade tänkt ladda upp lite bilder från hela kalashelgen, syster Js fantastiska fest och syster T som hade kalas i söndags, men jag vet inte hur man gör riktigt med den här datorn och nej,jag orkar inte försöka heller *gud,vilken surtant jag är!*

Ställde mig på vågen idag också, fast jag bestämt att jag INTE skulle göra det.
Det var ju som jag misstänkte, det var iiiiinte speciellt bra och det är ju å andra sidan inte konstigt för den goda maten, fikandet, ätandet och drickandet som varit i helgen och hela veckan kunde ju inte resultera i något annat.
Viktväktarna skulle bli alldeles chockerade över den pointsöverstigningen jag haft under veckan, eftersom jag hävdar att jag viktväktar*skrattar*
Så jag återkommer nästa vecka och ska skärpa mig nu, även om jag misstänker att tränandet kommer att ha låg profil tills förkylningen ger upp.
När ger den upp? *gnäll gnäll gnäll*

Nu måste jag avsluta med något positivt!
Imorgon är det 7år sen jag mötte min fantastiska Sambo.
Denna underbaraste, finaste mannen som hjärtat väller över av kärlek till.
Tänk att han är min, och tänk att vi har varit tillsammans i sju år =)
Så jag måste försöka planera lite inför imorgon, kan inte förtälja så mycket just nu
- eftersom jag inte vet ifall han läser här ute, men återkommer med hur det vart :)

Hoppas ni har överseende med mitt gnäll ;)
Och ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Då e vi 2 då,jag är nämligen oxå en riktig godis gris i vanliga fall,åt självklart godis i helgen sen,ingen ide som sagt att vara för duktig..
    Ja jag e också så nyfiken hur mkt jag tappat,så typiskt att det ska komma annat ivägen bara,men kör på som vanligt ändå men man får nya krafter till nya veckan när man går och vöger sig och ser resultat,så ska kolla om jag får ngn möjlighet att gå på ngt annat ställe en annan dag.
    Ha en toppen dag/kväll!

    SvaraRadera
  2. Absolut så har dom öppet för endast vägning,men jag har ju oturen att jobba precis under dom tillfällena dom har öppet just I Haninge denna vecka :( så får se hur jag gör,vet inte om jag orkar ta mig till annan ort bara för att väga mig,kanske att jag väntar till nästa vecka då,hm förstår inte heller hur jag grejar det..är så sjukt nyfiken och sen så får man ny inspiration till att orka vidare då man ser resultat,när man väger sig och går på "mötet".
    Kul att du följer mig :)

    SvaraRadera