måndag 22 februari 2010

Trött, tröttare, jag

Ja,det verkar vara så man komparerar det ordet nu för tiden...
Skrev precis hur mycket som helst, men återigen blev det bara en massa negativ sörja och gnäll så jag markerade allt jag skrivit och tryckte på delete.
Jag är trött på att nu för tiden alltid gnälla och sprida negativ energi. Det måste bli en ändring.
Härmed bryter jag den negativa spiral som jag tycks fastnat i!

Och kan inte komma på vad jag ska skriva *skrattar*

Jag är lite trött efter att ha jobbat och börjat en ny kurs.
Kursen idag tog lite musten ur mig, vi hann knappt lämna in examinationen i föregående kurs förän denna ramlade över mig.
Ny ångest och inga direkt krafter till nya tag, men nu är det bara, BARA tre terminer kvar!
Sen kidzen så ska det bli lattjolajbans! =O)
Istället för pedagog eller lärare så borde det kallas Latjolajbansvuxen!
Men det låter ju inte så proffessionellt, men visst låter det mycket roligare?
Vad jobbar du med?
Jo,jag är en latjolajbans tant. *ler*

Nog om det, ska människan inte skriva om vikten - det brukar hon ju göra?
Jo, det ska jag!
Imorse hade jag gått ner och det är bra, men jag återkommer först när jag är nere på mina 73 igen. Det var så långt jag nådde sist innan jag brakade uppåt igen och jag känner att jag vill ha det som startsiffra när jag börjar viktblogga seriöst igen.
Jag har inte hittat någon diet som jag är sugen att testa än så det blir nog viktväktarna igen, men jag har inte riktigt kommit in i det.
Jag har tänkt att istället för att gå stenhårt in i det (som jag ofta gjort för att sedan tappa det helt) kanske börja lite sakta för att hitta en balans och sedan köra på sista biten till målvikten.
Kanske skulle man ha 6st seriösa dagar och en lite "una-sig dag"?
Men å andra sidan vet jag inte om jag skulle behärska den taktiken, för det är ju "fuskandet" som stjälper mig...
Tåls att fundera på.

Men nu, nu är det dags att ta och sluta blogga och ge sig ut i köket för att börja förberedda kvällens middag som blir Kyckling i Tortillas.

Pluslistan idag
Sova i sin egen säng
Bli väckt från mardrömmen av fin-sambon
Kycklingwraps

Minuslistan idag
Mina förlagda termobyxor, snälla kom tillrätta
Riktigt,riktigt,riktigt KALLT!

Hoppas ni haft en soft måndag!

1 kommentar:

  1. Tack Li =)
    Ja jag känner mig supernöjd,trodde inte att det skulle visa -2kg :o så jag blev glatt överraskad.
    Ja v.v godiset är lite mindre i storlek än en vanlig chokladbit men jag tycker att den är bra i veckan om jag har propoints kvar så kan jag ta en sån om jag e sugen och bonuspoängen spar jag till helgerna och det fungerar toppen.
    Kör v.v. precis så som du tänkte nu att ha en dag då du kan äta lite mer fritt,det kommer säkert fungera,inte roligt att vara stenhård mot sig själv för att sen tröttna,bättre att ta det lite lugnare och tappa sakta men säkert,heja dig !

    SvaraRadera